مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تامین کنندگان پنل های تاچ سه بعدی اولد اپل 315 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت تولید خود هزینه می کنند

در گزارشی که امروز منتشر شد، دو شرکت General Interface Solution و TPK Holding نیز به جمع زنجیره تامین قطعات آیفون 8 اپل پیوستند. گفته می شود هر دو کمپانی تولید پنل های اولد با قابلیت لمس سه بعدی که قرار است در مدلی از آیفون که در دهمین سالگرد معرفی آیفون رونمایی می شود به کار رود را به عهده دارند. همچنین به نظر می رسد، این دو کمپانی 315 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری می کنند که صرف افزایش ظرفیت تولید این کمپانی ها خواهد شد. در حال حاضر GIS، پنل های تاچ مورد نیاز آیپد پرو را تولید می کند و TPK هم پنل های لمسی آیفون ها را در اختیار اپل قرار می دهد.
آیفون 8 اپل (یا بنا بر بعضی گزارش ها، آیفون X) احتمالا نخستین اسمارت فون اپل خواهد بود که از پنل اولد برخوردار خواهد بود. تولید این پنل نیازمند چندین فناوری ساخت متفاوت است. بر اساس شایعات در آیفون 7 اس 4.7 اینچی و آیفون 7 اس پلاس 5.5 اینچی همچنان از پنل LCD استفاده خواهد شد. بسیاری از تحلیلگران، شامل مینگ چی کو از KGI Securities اظهار کرده اند که اپل تا سال 2018 نمی تواند پنل تمامی آیفون های خود را به اولد تغییر دهد.
این تغییر در پنل برای اپل هزینه ای در بر خواهد داشت. هر پنل تاچ سه بعدی LCD برای اپل 9 دلار هزینه دارد. اما پنل های نازک مورد استفاده در نمایشگرهای اولد 67% گرانتر هستند و هر یک 15 دلار هزینه برای اپل به همراه دارند.

منبع: تک شات