مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گیگابایت کارت گرافیک AORUS GTX 1080 Ti را به رخ کشید، ساخته شده برای گیمینگ 4K

گیگابایت هم همانند دیگر سازندگان کارت گرافیک پرچمدار کارت های کاستوم مبتنی بر پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1080 Ti را رخ کشید. ظاهراً این کارت از لحاظ ظاهری مشابه AORUS GTX 1080 Ti خواهد بود و راهکار خنک سازی آن به حدی کارآمد است که برای GTX 1080 Ti به اعمال هیچ گونه تغییری نیاز نبوده است. این کارت از طراحی و راهکار خنک سازی اختصاصی گیگابایت بهره می برد.

AORUS GTX 1080 Ti به راهکار خنک سازی درخشان WINDFORCE مجهز است که افزون بر پردازنده گرافیکی، تراشه های حافظه و ماسفت های مدار تغذیه را نیز خنک می کند. در زیر محفظه کولر یک صفحه مسی بزرگ نهفته که حرارت را به طرز موثری از پردازنده گرافیکی و تراشه های حافظه جذب کرده و به رادیاتور منتقل می کند. حرارت متساعد شده اضافی توسط بک پلیت کارت و همچنین صفحه مسی جدید تعبیه شده در پشت محل قرارگیری پردازنده گرافیکی جذب می شود. صفحه مسی تعبیه شده در پشت کارت به دفع هرچه بهتر حرارت از سطح پردازنده گرافیکی کمک می کند.

حرارت متساعده از اجزای کارت توسط چندین لوله ناقل حرارت ترکیبی به رادیاتور منتقل می شوند تا توسط سه عدد فن 100 میلی متری دفع شود. گیگابایت از فن های با سیستم یاتاقان جفت بلبرینگ ( دو حلقه ساچمه) استفاده کرده که دوام و عملکرد بی نقص آنها را برای سال ها تضمین می کند. فناوری اختصاصی گیگابایت برای کنترل فن ها نیز به گیمرها این امکان را می بخشد تا از گیمینگ در سکوت مطلق لذت ببرند. نشانگر LED تبعیه شده به طور آنی وضعیت فن ها را نشان می دهد.

این کارت یک قابلیت ویژه به نام AORUS VR Link برای گیمینگ مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی ارائه می کند. در انتهای کارت یک جفت درگاه HDMI اضافی تعبیه شده که متصل نمودن و استفاده از هدست های واقعیت مجازی را آسان می کند و دیگر نیازی به جابجایی کابل ها در هنگام متصل نمودن مانیتور نیست.

کارت گرافیک AORUS GTX 1080 Ti به قابلیت های اختصاصی متعددی برای گیمینگ مجهز است که آن را به یک گزینه ایده آل برای خوره های گیمینگ مبدل می سازد. نورپردازی RGB بر روی هر دو محفظه و بک پلیت کارت ظاهر خاصی به آن می بخشد. لوگو AORUS تبعیه شده در پشت کارت از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید خودنمایی می کند. گیمرها می توانند از میان رنگ ها و جلوه های نمایشی نامحدود سبک اختصاصی خود را انتخاب کنند.

منبع: شهرسخت افزار