مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پتنت جدید نحوه استفاده از نمایشگرهای اولد در محصولات آینده ی اپل را نشان می دهد

در پتنت جدیدی که از کمپانی اپل به ثبت رسیده می توان به اطلاعات جدیدی در خصوص چگونگی کاربرد فناوری نمایشگرهای اولد در محصولات آینده ی کوپرتینویی ها دست یافت. این پتنت “دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای جمع شونده” نام دارد و وسیله ای قابل حمل و جمع شونده را نشان می دهد که از نمایشگری برخوردار است که به درون دو محفظه استوانه ای جمع می شود.
البته لازم به ذکر است که با توجه به هزینه های هنگفت و محدودیت تولید نمایشگرهای اولد، اپل به این زودی محصولی را با این تکنولوژی راهی بازار نخواهد کرد. اما نگاهی به جزییات این طراحی همچنان می تواند جالب باشد.
آنچه در این پتنت توصیف شده شامل دو محفظه ی کشیده و استوانه ای است که سایر قطعات در آنها جای می گیرند. پردازنده، باتری، بلندگوها، میکروفون ها، دوربین ها و سایر قسمت های الکترونیکی در داخل این دو محفظه قرار داده شده اند. در عین حال این دو محفظه برای قرارگیری غلطک هایی که نمایشگر اولد در هنگام جمع شدن دور آنها پیچیده می شود نیز توخالی طراحی شده اند.
همچنین در این پتنت بخش هایی دیده می شود که غلطک های مذکور را با سازه های ثابت داخلی جایگزین می کند که نمایشگر به دور آنها پیچیده می شود. زمانی که دستگاه خم می شود، آهنرباها دو محفظه ی استوانه ای را در کنار یکدیگر نگاه می دارند.
اپل، Zhen Zhang و Paul S.Drzaic را به عنوان مخترعین این گجت نام برده است. این پتنت در ماه آگوست 2015 ثبت شده است.

منبع: تک شات