مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوشی های جیونی A1 و A1 پلاس با باتری بزرگ و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی معرفی شدند

شرکت جیونی (Gionee) در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ از دو گوشی‌هوشمند جیونی A1 و A1 پلاس رسما رونمایی کرد.

گوشی جیونی A1 پلاس از یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶ اینچی ب کیفیت ۱۰۸۰p بهره می‌برد. حافظه‌ی رم این گوشی‌هوشمند ۴ گیگابایت بوده و پردازنده‌ی آن هم Helio P25 مدیاتک است. محصول مورد بحث از شبکه‌های پرسرعت 4G LTE پشتیبانی می‌کند و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن هم ۶۴ گیگابایت است. البته می‌توانید حافطه‌ی داخلی این دستگاه را با استفاده از کارت حافطه‌ی جانبی میکرو اس‌دی، تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید. همانطور که اشاره کردیم جیونی A1 پلاس از یک باتری بزرگ با ظرفیت ۴۵۵۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. این گوشی‌هوشمند ضخامتی ۹.۱ میلی‌متری دارد و وزن آن ۲۲۶ گرم است. جیونی A1 پلاس مجهز به یک دوربین سلفی بزرگ ۲۰ مگاپیکسلی در جلو و دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در بخش پشتی است.

گوشی‌هوشمند جیونی A1 معمولی اما، مجهز به یک نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی است. این محصول از پردازنده‌ی Helio P10 بهره می‌برد و حافظه‌ی رم پردازشی آن هم ۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی جیونی A1 معادل ۶۴ گیگابایت بوده و این مدل نیز همانند مدل پلاس از کارت حافطه‌ی جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این گوشی‌هوشمند مجهز به یک دوربین تکی ۱۳ مگاپیکسلی پشتی است. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی گوشی مورد بحث نیز f/2.0 است. دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای جیونی A1 معمولی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. این مدل نیز همانند مدل پلاس از یک باتری بزرگ بهره می‌برد. در واقع باتری این گوشی‌هوشمند ظرفیتی ۴۰۱۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. وزن جیونی A1 معادل ۱۸۲ گرم و ضخامت این دستگاه نیز ۸.۵ میلی‌متر است.

لازم به ذکر است که هر دو گوشی‌هوشمند مورد اشاره به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا را اجرا می‌کنند که البته رابط کاربری انحصاری جیونی موسوم به آمیگو یو‌آی (Amigo UI) بر روی آن اعمال شده است. همچنین قیمت و زمان عرضه‌ی این دو محصول به بازار هنوز اعلام نشده است.

منبع: زومیت