مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

MWC 2017: سامسونگ نسل جدید هدست واقعیت مجازی Gear VR را با کنترلر بیسیم معرفی کرد

چندی پیش در شایعات خواندید که سامسونگ احتمالا در جریان MWC 2017 از نسل جدید هدست های واقعیت مجازی خود رونمایی خواهد کرد. این هدست جدید لحظاتی پیش رسماً معرفی شود که تفاوت هایی با نسل پیشین خود دارد. هدست جدید گیر وی آر با یک کنترلر یبیسیم همراه است که به آنچه در هدست واقعیت مجازی Daydream View گوگل دیده ایم بسیار شباهت دارد.
هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ با یک کنترلر بیسیم همراه است که این کمپانی برای همراهی با آکیولس آن را طراحی کرده است. بدین ترتیب کاربران گیر وی آر کنترل بیشتری بر روی ویژگی ها مختلف این هدست خواهند داشت.
گیر وی آر جدید با کنترلر از پورت های USB Type-C و microUSB برخوردار است که بدین معنی است که با سری گلکسی اس 6 ، اس 7 و نوت 5 سازگار خواهد بود. گیر وی آر جدید همچنین با گلکسی اس 8 قابل استفاده خواهد بود.
این کنترلر از یک تاچ پد قابل کلیک کردن، دکمه های جهت یابی، دکمه انتخاب و دکمه های تنظیم صدا برخوردار است. تاچ پد امکان کنترل رابط کاربری و تعامل با اپلیکیشن ها و بازی ها در واقعیت مجازی را خیلی آسان می کند. کنترلر از حرکات مختلف مانند کشیدن و انداختن (Drag and Drop)، شلیک، اشاره و بسیاری دیگر نیز پشتیبانی می کند.
این کنترلر یک بند دارد که باعث می شود کنترلر از دست کاربر به زمین نیفتد. کنترلر با یک باتری AAA کار می کند که می تواند نیروی لازم برای دو ساعت کار روزانه به مدت 40 روز را با کنترلر فراهم کند.
همانند هدست های گیر وی آر نسل پیشین، این هدست نیز از لنزهای 42 میلیمتری با حوزه دید 101 درجه برخوردار است. سامسونگ گیر وی آر جدید را در سه ماهه دوم سال جاری و با قیمت 99 دلار عرضه می کند.

منبع: تک شات