مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نکسوس 5X با اندروید 7.1.2 یکی از قابلیت های گوشی های پیکسل را دریافت می کند

 

دور روز پیش در خبرها خواندیم که گوگل نسخه بتای عمومی اندروید نوقا 7.1.2 را برای تمامی دارندگان دستگاه هایی که امکان استفاده از نسخه های بتا را دارند، عرضه کرده و حتی برای اولین بار صاحبان گوشی های پرچم دار این شرکت، یعنی پیکسل و پیکسل اکس ال که در آغاز با نسخه اندروید 7.1 روانه بازار شده بودند، توانستند آن را دریافت کنند.

بنا به گفته خود گوگل، نسخه جدید اندروید بیشترین تغییر را برای اصلاح کردن ایرادات نسخه قبلی ارایه می دهد و هدف اصلی آن رفع باگ ها و ایجاد محیط کاری روان تر برای کاربران است. البته دارندگان گوشی نکسوس 5X با دریافت اندروید 7.1.2 به قابلیتی تازه نیز دست پیدا می کنند که تا به حال از آن بی بهره بودند. این امکان جدید که Moves نام دارد از این پس در قسمت تنظیمات نکسوس 5X به چشم خواهد آمد.

برای آن دسته از افرادی که با قابلیت Moves آشنایی ندارند، باید بگوییم که این قابلیت به افراد اجازه می دهد تا در واقع از همان جستچرهای اثر انگشت که همراه با گوشی های پیکسل معرفی شدند، استفاده کنند. در آن زمان خیلی ها به گوگل معترض بودند که چرا با وجود این که نکسوس 5X و گوشی های پیکسل از یک نوع سنسور اثر انگشت بهره می برند، اما قابلیت Moves تنها برای پرچم داران جدید این شرکت معرفی شده است. اکنون دیگر این اعتراض پاسخ داده می شود، چرا که اندروید 7.1.2 قابلیت Moves را به هردو گوشی نکسوسی گوگل خواهد آورد. فعلاً نکسوس 5X آن را دریافت کرده، اما به گفته گوگل تا چند روز دیگر نکسوس 6P نیز از آن برخوردار خواهد شد.

نسخه نهایی اندروید 7.1.2 احتمالاً تا چند ماه دیگر رسماً توسط گوگل برای علاقه مندان به این سیستم عامل عرضه خواهد شد.

منبع: تک شات