مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

این ربات، کدنویسی را به فرزندان شما می آموزد

آیا شما هم تمایل دارید کودکانتان کدنویسی را بیاموزند؟ اگر به دلیل کمبود وقت و یا ناآشنایی با کدنویسی، امکان آموزش فرزندانتان را ندارید، شاید بتوانید این کار را به Kubo بسپارید، رباتی باهوش که این مهارت ضروری را به کودکان می آموزد. این ربات با این ایده طراحی شده که اگر کودکان می توانند یک پازل را حل کنند، قطعا قادر به کدنویسی هم خواهند بود.
کمپانی سازنده ی Kubo، زبان برنامه نویسی TagTile را خلق کرده که می تواند به کودکان سه سال و بیشتر مفاهیم برنامه نویسی را در دنیایی خارج از نمایشگرها آموزش دهد. با اتصال کاشی ها به یکدیگر بر روی یک میز، کودکان دستورالعمل های اولیه ای را برای حرکت ربات می نویسند که در عین حال کدنویسی را به آنها می آموزد.
زبان برنامه نویسی TagTile بر اساس تکه های رنگی پازل کار می کند که دستورالعمل های لازم را به Kubo ارایه می دهند. کودکان باید این کاشی ها را به ترتیب خاصی در کنار هم قرار دهند تا Kubo حرکت کند. این ربات بر روی کاشی ها حرکت می کند و دستورالعمل آنها را می خواند. با این روش کودکان مفاهیمی مانند روال، زیر روال، عملکرد، چرخه و سایر مفاهیم برنامه نویسی را می آموزند.
همچنین تعدادی پک دیگر نیز وجود دارد که انجام اموری مانند کنار هم قرار دادن یک ملودی یا هجی کلمات، جمع و تفریق را ممکن می کند. TagTile ها در مجموعه هایی مناسب برای موزیک، زبان و ریاضیات در دسترس خواهند بود.
در حال حاضر کمپانی تولیدکننده Kubo در سایت Indiegogo به دنبال جذب سرمایه عمومی 30 هزار دلاری است. در این سایت هر ربات به همراه مجموعه کاشی ها به قیمت 170 دلار عرضه می شود.

منبع: تک شات