مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بیوکبا موظف شدن دولت به افزایش ترانزیت پهنای باند بین الملل، پهنای باند به 60 برابر افزایش خواهد یافت

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از مصوبه مجلس در خصوص افزایش ترانزیت پهنای باند اینترنت بین الملل خبر داد. بر این اساس دولت موظف خواهد بود برای افزایش ترانزیت اینترنت بین المللی به 30 ترابیت بر ثانیه در برنامه ششم توسعه اقدام کند. در حال حاضر این ظرفیت نیم ترابیت است که بنابراین دولت موظف است این ظرفیت را به 60 برابر افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه موضوع افزایش ظرفیت پهنای باند مطابق با شاخص های بخش ICT کشور، پیشنهاد مجلس بود گفت:
از آنجایی که این پیشنهاد کمی گنگ و نامفهوم بود، آنرا تعدیل به کلمه ترانزیت کردیم و مطابق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، چهارچوب های شورای عالی فضای مجازی به این پیشنهاد اضافه شد و بعد از تایید کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون صنایع و کمیسیون فرهنگی مجلس و دولت، به تصویب رسید.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه برای اجرای این موظفی، نیاز به ابزار آلات است، افزود:

یکی از این ابزارآلات اجازه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است که مجلس در مصوبه اخیر خود اجازه آن را داده است. نکته دوم بر این بوده که چابکسازی لازم در مجموعه ایجاد شود و بدنه سنگین زیرساخت که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را دنبال می کند، حاکمیتی باشد و بخش بین الملل مقداری چابکتر بتواند عمل کند.

وی با اشاره به تصویب تغییر ساختار شرکت ملی ارتباطات زیرساخت و تغییر نام به شرکت ملی ارتباطات ایران گفت:

با این مصوبه سه شرکت زیرساخت داخل، بین الملل و شرکت فنی و مهندسی زیر مجموعه آن تشکیل می شود. هیچ کدام از بخش های شرکت زیرساخت در ساختار جدید خصوصی نمی شود. اما در ساختار جدید اجازه سرمایه گذاری داده شده و قرار است شرکت چابک تر شود؛ بنابراین یک مجموعه شرکتی ایجاد شده به اسم شرکت زیرساخت داخل، شرکت زیرساخت بین الملل و یک مجموعه فنی و مهندسی که خدمات فنی مهندسی را به این دو شرکت ارائه می دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

شرکت ملی ارتباطات ایران، وظیفه هلدینگ آن سه شرکت را دارد. شرکت ارتباطات زیرساخت داخل، وظیفه شرکت فعلی زیرساخت را انجام می دهد. شرکت زیرساخت بین الملل ماموریت کار در حوزه ترانزیت بین الملل دارد و یک شرکت هم ماموریت بخش فنی و مهندسی ارتباطات زیرساخت را عهده دار خواهد شد.

منبع: تک شات