مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پرچم‌داران جدید HTC از راه رسیدند

شرکت HTC امروز در یک رویداد گوشی‌های HTC U Ultra و HTC U Play را معرفی کرد. مدل اول یک فبلت ۵٫۷ اینچی است در حالی که مدل U Play صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی دارد.

مدل HTC U Play که کوچکتر است نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و از دستیار صوتی HTC Sense Companion برای پیشبرد امور کمک می‌گیرد. این دستیار صونی تقریبا مشابه دستیار صوتی گوگل و همچنین کورتانا و سیری کار می‌کند. با یک فرمان صوتی می‌توانید قفل گوشی‌تان را باز کنید و بعد به مدیریت امور روزانه‌تان بپردازید.

HTC U Play پشت آلومینیومی و بخش روبرویی شیشه‌ای دارد. جالب توجه است که جک ۳٫۵ میلی‌متری در این مدل هم حذف شده. در این مدل تراشه مدیاتک Helio P10 به کار رفته و باتری آن هم ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

البته HTC U Play دو مدل متفاوت دارد. یک مدل که با حافظه ۳۲ گیگابایتی و ۳ گیگابایت RAM عرضه می‌شود و مدل دیگری که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت RAM دارد. هر دو دوربین به کار رفته در این گوشی هوشمند رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارند و دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال تصویر هم مجهز است. اندروید به کار رفته در این مدل هم اندروید مارشمالو ۶٫۰ است. مدل ۳۲ گیگابایتی این گوشی جدید HTC معادل ۴۴۰ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی آن هنوز قیمتش مشخص نیست. HTC U Play در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود.

htc-u-play-colour-range-03-a

اما همانطور که گفته شد در کنار این مدل، مدلی هم با صفحه‌نمایش بزرگتر قرار است روانه بازار شود. HTC U Ultra در دو مدل اصلی تولید می‌شود: مدلی با نمایشگر مجهز به محافظ گوریلاگلس ۵ و مدلی با نمایشگر سفایر (یاقوت کبود). همین امر باعث تفاوت قیمت این دو مدل از گوشی‌های HTC U Ultra شده است.

HTC U Ultra صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی با رزولوشن QHD دارد. این گوشی در بالای نمایشگر اصلی یک نمایشگر باریک دیگر دارد که به عنوان صفحه‌خانگی دستیار صوتی HTC Sense Companion به کار می‌آید. لازم به ذکر است که پیش از این شرکت LG در گوشی‌های V10 و V20 از این نوآوری استفاده کرده بود.

تراشه به کار رفته در این گوشی جدید HTC اسنپ‌دراگون ۸۲۱ است بنابراین اگر منتظر معرفی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بودید باید بیشتر صبر کنید. این گوشی مدل‌هایی با ۴ گیگابایت RAM و حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی دارد.

Ultra-3

تنظیمات دوربین U Ultra هم همان تنظیمات HTC 10 است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی UltraPixel unit که لرزشگیر اپتیکال تصویر هم دارد. ظرفیت باتری این گوشی، ۳ هزار میلی‌آمپرساعت است اما با توجه به صفحه‌نمایش بزرگ آن، باتری به نظر چندان جالب نمی‌رسد. حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری و به کارگیری درگاه USB-C هم از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در این مدل وجود دارند. گوشی‌های U Ultra در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷ همراه با اندروید نوقا به بازار عرضه می‌شوند. این گوشی دو مدل ۷۵۰ دلاری (بدون صفحه‌نمایش یاقوت کبود) و ۹۱۰ دلاری (با صفحه‌نمایش یاقوت کبود) دارد. در ادامه می‌توانید تیزر معرفی این گوشی را ببینید: