مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت اج در سال 2016 عملکرد ناموفقی داشته است

مایکروسافت تصمیم گرفت با عرضه جدیدترین بروزرسانی سیستم‌ عاملی خود اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشته و مرورگر کاملا جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. بدون شک مایکروسافت اج عملکرد بسیار بهتری نسبت به اینترنت اکسپلورر دارد اما آیا این عملکرد آنقدر هم قابل قبول بوده که بتواند کاربران را از بکارگیری کروم، سافاری یا فایرفاکس منصرف کند؟

آمار جدیدی که توسط Net Marketshare منتشر شده نشان می دهد که این چنین نبوده است. البته این آمار دید کاملی درباره سهم بازار تمامی مرورگرها ارایه نمی‌کند اما اطلاعات مفیدی درباره عملکرد سیستم‌ عامل‌ها و اپلیکیشن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. مطابق با این اطلاعات، تا پایان سال 2016 میلادی، ویندوز 10 روی 24.5 درصد از دستگاه‌های پشتیبانی کننده نصب شده است. این رقم در مقایسه با پایان دسامبر سال گذشته میلادی، رشد 10 درصدی داشته است.

این در حالی است که استفاده از ویندوز 7 با کاهش همراه بوده و از 55.68 درصد به 48.34 درصد در بازه زمانی مشابه رسیده است.

با وجود اینکه سهم بازار ویندوز 10 در یک سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است، این موفقیت نصیب مرورگر مایکروسافت اج نشده است. تا پایان سال 2016 میلادی، سهم بازار مایکروسافت اج از 5.33 درصد در پایان سال 2015 میلادی به 2.79 درصد رسیده است. این در حالی است که سهم بازار مرورگر کروم گوگل از 32.33 درصد در مدت زمان مشابه به 56.43 درصد رسیده است و واضح است که مایکروسافت اج در برابر کروم حرفی برای گفتن ندارد.

به این ترتیب با وجود اینکه ویندوز 10 در میان کاربران کامپیوترهای رومیزی به محبوبیت قابل توجهی رسیده است، مرورگر جدید این سیستم عامل همچنان راه زیادی برای جلب رضایت کاربران در پیش دارد.

منبع: تک شات