مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کوچکترین گیرنده رادیویی جهان در دل یک الماس ساخته شد

دانشمندان دانشکده علوم کاربردی John A Paulson کوچکترین گیرنده رادیویی جهان را با قرار دادن قطعات ریز در الماس های صورتی تولید کرده اند. این گیرنده رادیویی می تواند در شرایط محیطی نامساعد و دمای بالا و حتی در بدن انسان به کار خود ادامه دهد.
در آزمایش های انجام شده از سوی این گروه، این گیرنده حتی در دمای 350 درجه سانتی گراد بالای سفر نیز با موفقیت به کار خود ادامه داده است.
نقایص کوچکی که در سطح الماس وجود دارد باعث شکل گیری سیستمی از اتم های نیتروژن در کنار یک حفره می شود. به این ترتیب، امکان انتشار فوتون ها به صورت انفرادی و شناسایی میدان های مغناطیسی بسیار ضعیف فراهم می شود. علاوه بر این، این نقایص سطحی الماس ها حتی دارای قابلیت بازتاب دادن نور را هم دارند، به این معنا که می توانند اطلاعات را به نور تبدیل کنند و در زمینه ساخت حسگرها و پردازش کوانتومی نیز کاربرد دارند.
این دستگاه توسط نور سبزی که توسط اشعه لیزر تامین می شود کار می کند. الکترون ها به میدان های مغناطیسی، که شامل امواج رادیویی اف ام نیز می شود حساس اند. وقتی این حفره های نیتروژنی امواج رادیویی را جذب کنند، آن را به نور قرمز تبدیل می کنند. سپس، دیودهای نوری وارد میدان شده و آن را به جریان الکتریکی تبدیل کرده و سپس از طریق یک بلندگو، به صدا تبدیل می شود. این تعریفی بسیار ساده از طرز کار رادیو الماسی است.
دانشمندان گفته اند احتمالا یک آهن ربای مغناطیسی را نیز به این الماس اضافه می کنند و میدانی قدرتمند را در اطراف آن ایجاد می کنند تا از میزان خطاهای فرکانس های رادیویی را کاهش دهند.

 منبع: تک شات