مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نخستین محموله آمازون توسط پهپاد به مشتریان تحویل داده شد

سه سال از نخستین باری که آمازون اعلام کرد قصد دارد کالاها را با استفاده از پهپادها به مشتریان خود ارسال کند می گذرد. این شرکت امروز اعلام کرده نخستین تحویل کالا توسط پهپاد را انجام داده است.
آمازون به تازگی طرح آزمایشی را در کمبریج بریتانیا آغاز کرده بود و در نهایت موفق شد نخستین تحویل کالا توسط پهپاد را انجام دهد. تحویل این سفارش سیزده دقیقه طول کشید و پهپاد از یک مرکز انبار مختص به این منظور به پرواز درآمد.
آمازون گفته طی این طرح تنها به تعدادی از مشتریان سرویس پرایم در منطقه خدمات رسانی می کند اما در آینده آن را گسترش می دهد. این انبار برای پردازش چنین سفارش هایی ساخته شده است: پس از آماده شدن یک سفارش، در پهپاد بار زده شده و به مقصد ارسال می شود. ارتفاع پهپاد در نهایت به 400 فوت می رسد.
آمازون از چندی پیش آزمایشگاهی را در این منطقه به راه انداخته بود تا عملکرد خود را مورد آزمایش قرار دهد. نمونه مشابه این آزمایشگاه در اتریش، آمریکا، اراضی اشغالی فلسطین و برخی نقاط دیگر بریتانیا نیز مشغول به کار اند.
این پهپادها فقط در روزهای آفتابی کار می کنند. آمازون معتقد است این پهپادها باید در محیطی خالی از هرگونه شی پرنده دیگر پرواز کنند و لازم است که ارتفاع مشخصی به این نوع پهپادها تخصیص یابد.
آمازون هنوز تا اجرای کامل این طرح راه درازی در پیش دارد. اما همین موفقیت نیز در باور بسیاری افراد تعجب آور است، چرا که در زمان معرفی این طرح در سه سال پیش، خیلی افراد به آن به دیده طنز نگاه می کردند. اما آمازون گفته روزی می رسد که دیدن این پهپادها به اندازه دیدن کامیون های اداره پست، عادی می شود.

منبع: تک شات