مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

این دستگاه به شما می گوید که چه غذایی نفخ آور است

حتماً برای یک بار هم که شده برایتان پیش آمده است که پس از خوردن یک غذای خاص، احساس کرده اید که حجم شکم‌تان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. وضعیتی که پزشکان به آن نفخ معده می گویند که به دلیل تولید بیش از حد گاز در معده و یا روده ها شکل می گیرد.

اما شاید با خود اندیشیده اید که چگونه می توان از بروز چنین حالتی جلوگیری کرد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که غذایی که ما در طول روز مصرف می کنیم، حاوی مواد مختلفیست و همین امر تشخیص علت و یا بهتر بگوییم متهم اصلی نفخ را برایمان دشوار می کند.

از این رو، برخی افراد برای شناسایی غذاهایی که منجر به نفخ و باد کردن معده آن ها می شوند، به پزشک مراجعه می کنند. فرآیندی که علاوه بر زمان بر بودن، هزینه های زیادی را نیز برای این افراد به دنبال خواهد داشت.

اما اخیراً محققان شرکت FoodMarble موفق به تولید دستگاهی به نام AIRE شده اند که می تواند غذاهای نفح آور را در کمترین زمان و هزینه برای هر فرد مشخص کند.

روش استفاده از این دستگاه نیز بدین صورت است که فرد می بایست یک نوشیدنی حاوی موادی همچون لاکتوز یا فروکتوز را بنوشد و پس از آن، هر 15 دقیقه یک بار به داخل دستگاه فوت کند. این کار می بایست تا 90 الی 180 دقیقه تکرار شود.

این مراحل را می توان برای مواد غذایی مختلف تست کرد که با توجه به میزان هیدروژن موجود در بدن، دستگاه تشخیص خواهد داد که چه غذایی می تواند منجر به بروز نفخ در افراد شود.

البته نمی توان به طور قطع گفت که با این دستگاه، دیگر نیازی به رفتن به نزد پزشک نخواهید داشت چرا که ممکن است عوامل دیگری در بروز چنین حالتی در افراد دخیل باشند که تنها پزشکان متخصص قادر به تشخیص آن هستند.

منبع: تک شات

 

قیمت این دستگاه در زمان پیش فروش برابر با 99 دلار عنوان شده که در آگوست 2017 به دست علاقه مندان خواهد رسید. گفتنی است این محصول در زمان عرضه برای آن هایی که پیش خرید نکرده اند، چیزی حدود 149 دلار آب خواهد خورد.