مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل در ماه آینده به پشتیبانی از برخی مدل‌های مک بوک پرو پایان می دهد

اگر شما نیز یکی از دارندگان مدل های قدیمی مک بوک پروهای اپل هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که شرکت اپل تا چند روز دیگر برخی از مدل های این لپ تاپ را در لیست کالاهای منسوخ و منقضی خود قرار خواهد داد. با تک شات همراه باشید.

بر اساس این تصمیم که از آغاز ماه آینده میلادی عملی خواهد شد،دیگر خدمات پشتیبانی کوپرتینویی ها به مدل های قدیمی مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی تعلق نخواهد گرفت.

بر اساس این گزارش که در وب سایت 9to5mac منتشر شده است، مدل های 15 و 17 اینچی مک بوک پرو که در اوایل سال 2011 عرضه شدند، از تاریخ 31 دسامبر به جمع محصولات منسوخ کمپانی اپل در بازار آمریکا و برخی کشورهای جهان اضافه خواهند شد.

همچنین مک مینی معرفی شده در سال 2009 و مک بوک 13 اینچی سال 2009 نیز از خدمات پشتیبانی این شرکت خارج خواهند شد و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید، دیگر نمی توانید آن ها را برای تعمیر به فروشگاه های اپل ببرید و می بایست آن ها را به دست تعمیرکاران آزاد موجود در بازار بسپارید.

البته چندی پیش نیز کمپانی اپل، تولید مدل 17 اینچی مک بوک پروی خود را متوقف کرد و این نشان دهنده قدیمی بودن و یا به بیانی ساده تر، به روز نبودن این لپ تاپ برای کاربران امروزیست.

کمپانی اپل همواره 5 الی 7 سال پس از عرضه یک محصول، به پشتیبانی از آن خاتمه می دهد و آن را به لیست ارائه شده در وب سایت خود اضافه می کند.

گفتنی است این شرکت در ماه اکتبر نیز برخی محصولات خود را به فهرست منسوخ شده ها اضافه کرد که از میان آن ها می توان بهآیفون 4، مک بوک ایر 13 اینچی سال 2010، نسل سوم AirPort Extreme و نسل دوم Time Capsule اشاره کرد.

منبع: تک شات