مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

جایزه ۴ میلیارد تومانی ماهانه سامسونگ به توسعه‌دهنده‌های تایزن

وقتی بحث سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید با دو نام اصلی مواجهیم. اندروید و iOS. علت قدرت و سهم‌بازار گسترده این سیستم‌های عامل به دلیل تعداد اپلیکیشن‌های زیادی است که توسعه‌دهنده‌ها برای این دو در نظر گرفته و منتشر می‌کنند. اما سیستم عامل تایزنکه توسط سامسونگ از سال ۲۰۱۲ معرفی شده و این شرکت آن را در برخی از گوشی‌هایش هم به کار می‌گیرد شرایط مشابهی ندارد و توسعه‌دهنده‌ها برای ارائه اپلیکیشن‌های مناسب آن وقت و نیروی چندان زیادی صرف نمی‌کنند.

سامسونگ نسبت به این وضعیت آگاهی دارد و به فکر راه چاره است. برای تشویق توسعه‌دهنده‌ها برنامه‌ای در نظر گرفته شده با نام Incentive Program، یک اپ تایزن که قصد اصلی آن تشویق توسعه‌دهنده‌ها به ساخت اپ‌های گوناگون در حوزه‌های مختلفی چون بازی، شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی و … است. برای هر اپ موفق هم سامسونگ مبلغ ۱۰ هزار دلار پول پرداخت می‌کند.

توسعه‌دهنده‌ها برای شرکت در این برنامه باید در زمان آغاز ثبت نام در ژانویه سال آینده میلادی اپلکیشن‌شان را در incentive.tizenstore.com ثبت کنند و سامسونگ هم به ۱۰۰ اپلیکیشن برتر ثبت‌شده که بیش‌تر از همه دانلود شده باشند ۱۰ هزار دلار جایزه می‌دهد. مبلغی که در مجموع به ۱ میلیون دلار می‌رسد. البته سامسونگ این اقدام را هر ماه از ماه فوریه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد. مبلغی که حدود ۹ میلیون دلار هزینه برای سامسونگ در بر خواهد داشت و اهمیت توسعه و ساخت اپلیکیشن برای تایزن را یادآوری می‌کند.

فکر می‌کنید سامسونگ در جای درستی سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌تواند تایزن را به عنوان یک بدیل در برابر اندروید iOS مطرح کند؟ یا این شرکت صرفا دارد پولش را دور می‌ریزد و باید به فکر هزینه این پول در بخش‌های دیگری باشد؟

منبع: دیجی کالامگ