مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اعضای تیم HERE از سختی های پوشش همزمان اطلاعات ترافیکی در HERE WeGo می گویند

HERE WeGo (که پیش تر با عنوان HERE Maps شناخته می شد) یکی از مهم ترین اپلیکیشن هایی مسیریابی است که از چند سال گذشته تا کنون، در حوزه پوشش نقشه و سیستم حمل و نقل کشورهای مختلف دنیا فعالیت می کرده است. اما رسیدن به این جایگاه با توجه به انتظارات روز افزون کاربران از آن، کار چندان آسانی برای تیم سازنده اپلیکیشن نبوده است.

این روزها مردم فقط به آگاهی از سریع ترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود قانع نیستند. آن ها به غیر از این موضوع، می خواهند بدانند که چه عواملی می توانند موجب تأخیر در رسیدن به مقصدشان شود.

به خاطر این تقاضا، تیم HERE پشتیبانی ریل تایم از اطلاعات ترافیکی را به اپلیکیشن های HERE WeGo اضافه کرده است. روی کاغذ شاید قابلیت چندان پیچیده ای نباشد، اما وقتی به پشت پرده موضوع نظری می افکنید، همانطور که تیم HERE درآخرین پست وبلاگ شان توضیح داده اند خواهید دید که گردآوری این اطلاعات ابدا کار سهل و آسانی نیست.

در درجه نخست، باید بدانید که در اپ های مسیریابی دو حالت پوشش ریل تایم وجود دارد که شاید با وجود استفاده از آن ها، تا کنون نسبت به وجودشان بی اطلاع بوده اید: مسیریابی ریل تایم و حرکت ریل تایم.

مورد اول، کلیه جزئیات در مورد تأخیرها و تغییرات در جدول زمان بندی را به اطلاع تان می رساند. اما دومی اطلاعاتی در مورد تأخیرهای احتمالی برای خطوط حمل و نقل در توقف گاه های مشخصی را برایتان گردآوری می کند که برنامه ریزی سفر برای کاربران را آسان تر خواهد کرد.

گردآوری این اطلاعات به صورت ریل تایم کار چندان آسانی نیست. تیم HERE از مراکز نظارت بر وضعیت ترافیک و گردآورندگان منابع برای بروزرسانی ریل تایم نقشه های خود استفاده می کند. وقتی که این گردآورندگان شخص ثالث اطلاعات خود را جمع آوری کردند، حالا این وظیفه مهندسان HERE است که پلی ارتباطی میان اطلاعات دریافتی و سرویس خود ایجاد نمایند.

از آنجا که کدنویسی اطلاعات ریل تایم کار غیر ممکنی است، تنها راه وارد کردن آنها به اپلیکیشن استفاده از API های مشخصی است که می توانند فرمت های متداول اطلاعات را تشخیص بدهند. هر چه تعداد این API ها بیشتر باشد، کار تیم HERE برای بهینه سازی ابزارهای خود برای تعامل با منابع گردآوری اطلاعات ریل تایم سخت تر خواهد شد.

اما نکته مسلم این است که گردآوری اطلاعات ترافیکی به صورت ریل تایم سخت ترین کار تیم HERE نیست. بزرگترین چالش سازندگان اپلیکیشن دستیابی و تشخیص اطلاعات مورد نیاز و طبیعتا کسب مجوز برای استفاده از آن ها در اپلیکیشن های HERE WeGo خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن های HERE WeGo پوشش ریل تایم از وضعیت ترافیک را در 29 شهر از کشورهای مختلف ارائه می کنند که استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و انگلستان از جمله آنها هستند.

منبع: دیجیاتو