مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

فایرفاکس پروژه مسدود کردن Flash را آغاز کرد

شرکت موزیلا نیز به مانند دیگر رقبای خود یعنی مایکروسافت و گوگل، عملیات کنار گذاشتن تدریجی Flash Player در سطوح مختلف را آغاز کرد و حالا پلاگین محبوب سالهای گذشته کمپانی ادوبی از همیشه تنها تر و مهجور تر شده است.

در روزگاران نه چندان قدیم، شرکت ادوبی با پلاگین محبوب فلش پلیر خود در دنیای صفحات وب و تبلیغات محیطی آنها یکه تازی می‌کرد ولی سرعت پیشرفت و بهینه سازی فلش به هیچ هنوان با دنیای پیرامونش یکی نبود و همین عامل منجر به کنتار گذاشته شدن تدیجی آن بین مرورگرهای پرطرفدار اینترنت شد.

اگر از یک متخصص نرم افزار در مورد دلایل این اقدام متحد شرکت های توسعه دهنده مرورگرهای اینترنتی بپرسید موارد اصلی که نام خواهند برد، کرش های بسیار زیاد مرورگر در هنگام استفاده از فلش، عملکرد ضعیف تر به نسبت رقبای تازه نفس، مصرف بالای توان در دستگاه های قابل حمل و … را به صورت کلی نام خواهند برد. همه این عوامل دست به دست هم دادند که ابتدا گوگل در کروم و سپس مایکروسافت در اج و حالا موزیلا در فایرفاکس اقدام به بلاک کردن محتوای فلش صفحات وب نمایند.

موزیلا در ابتدای کار این عملیات را با بلاک کردن گروهی از محتوای فلش در لیست خاصی از امکانات صفحات وب آغاز کرد و امسال لیست این شرکت گستردگی بسیار بیشتری پیدا کرد و موارد متعدد دیگری نیز به آن اضافه شد و حالا اوضاع به شرایطی رسیده که موزیلا اعلام نموده در سال 2017 محتوای فلش صفحات وب تنها در صورتی بارگذاری و نمایش داده خواهند شد که کاربر روی فضای از پیش معین شده برای آنها کلیک کند.

همانگونه که بسیاری از شما دوستان عزیز در جریان هستید، این روزها HTML5 به عنوان برترین جایگزین فلش در بسیاری از وبسایت ها مورد استفاده قرار میگیرد و با توجه به عدم علاقه شرکت ادوبی برای توسعه و رفع عیوب هر چه بیشتر فلش و مزایای استفاده از HTML 5 به جای فلش، اقبال عمومی بیشتر به سمت این زبان برنامه نویسی است. از طرفی، در HTML5 بسیاری از کارهایی که در نسخه های قبلی با استفاده از فلش انجام می‌شد، به صورت پیش فرض توسط خود زبان برنامه نویسی و امکانات آن قابل انجام خواهد بود. پس اگر شما نیز از توسعه دهنده گان وب و یا مسئول تبلیغات وب شرکت ها هستید، بهتر است هر چه بیشتر به روشهای جایگزین مانند GIF و HTML5 کوچ کنید تا در آینده نزدیک با مشکلات بیشتر روبرو نشوید.