مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

شیائومی، اولین سازنده چینی است که یک گوشی‌‍ پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون 821 عرضه می‌کند

همان‌طور که پیش‌تر در ترنجی خواندید، شیائومی، نسخه ارتقا یافته گوشی پرچم‌دار شیائومی می 5 و گوشی شیائومی می نوت 2 را در سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد این سازنده، اولین سازنده چینی است که یک گوشی پرچم‌دار با تراشه       اسنپدراگون 821 به بازار عرضه می‌کند.

یک تحلیل‌گر بازار فناوری، پان جیوتنگ به‌تازگی اعلام کرده است که گلکسی نوت 7 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که با تراشه اسنپدراگون 821 همراهی می‌شود و شیائومی نیز، اولین سازنده‌ سازنده چینی است که یک گوشی‌‍ پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون 821 عرضه می‌کند.

همان‎‌طور که در جریان هستید، قدرت‌مندترین نسخه گوشی Zenfone 3 Deluxe با تراشه اسنپدراگون 821 همراه است اما این گوشی، احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی به صورت گسترده به بازار عرضه نخواهد شد. بنابراین، می‌توان ادعای پان جیوتنگ را منطقی دانست.

شرکت ایسوس، به‌عنوان یک سازنده که گوشی‌های هوشمند خود را چندین ماه قبل از عرضه رسمی، معرفی می‌کند؛ شناخته می‌شود. برای اثبات این ادعا می‌توان به گوشی هوشمند ایسوس Zenfone 3 اشاره کرد که در ماه می به صورت رسمی معرفی شد و هنوز در ماه جولای به بازار عرضه نشده است. شرکت سامسونگ، از سوی دیگر، گوشی‌های هوشمند خود را معمولاً تا یک ماه پس از معرفی رسمی آن‌ها به بازار عرضه می‌کند؛ چنین سیاستی را نیز شرکت شیائومی برای محصولات خود، دنبال می‌کند اما ناتوانی شیائومی برای برقراری تناسب نسبی میان تولید و تقاضا، باعث شده است تا این شرکت با مشکلاتی در فروش گوشی‌های هوشمند خود مواجه شود.

با این‌حال، باید توجه داشت که شرکت LeEco در 15 جولای (25 تیر) یک رویداد خبری دارد و ممکن است یک گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 821 در این رویداد، معرفی نماید. پان جیوتنگ در این‌باره، مدعی است که شرکت LeEco در صورت معرفی یک گوشی‌هوشمند در رویداد 15 جولای، احتمالاً نسخه متفاوتی از گوشی LeEco Le 2 را با تراشه اسنپدراگون 652 (که پیش‌تر در هند عرضه شده است) ارائه می‌دهد و حتی، ممکن است نسخه مخصوص این گوشی را با دوربین دوگانه معرفی نماید.

تراشه اسنپدراگون 821 در خبری که پیش‌تر در ترنجی خواندید، نسخه ارتقایافته تراشه اسنپدراگون 820 است که فرکانس کاری هسته‌های آن از 2.2 گیگاهرتز به 2.4 گیگاهرتز و فرکانس واحد گرافیکی نیز، از 624 مگاهرتز به 650 مگاهرتز افزایش یافته است. به‌همین جهت، قدرت پردازشی تراشه اسنپ‌دراگون 821 در مقایسه با نسل قبل تا 10 درصد افزایش یافته است. البته  این تراشه به عنوان جایگزین اسنپدراگون 820 مطرح نخواهد بود و به‌عنوان راهکاری موقت برای محصولات آینده و نیز پر کردن فاصله موجود تا معرفی نسل بعدی تراشه‌های کوالکام در نظر گرفته شده است.

یک گوشی پرچم‌دار شیائومی به‌تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون 820 دیده شده است؛ البته همان‌طور که در ترنجی گفته شد، این مدل، نسخه پایه می نوت 2 یا می 5 اس  خواهد بود که با سه گیگابایت حاغظه رم، ارائه می‌شود. بنابراین، گوشی جدید شیائومی که پان جیوتنگ به آن اشاره می‌کند، احتمالاً نسخه قدرت‌مند شیائومی می نوت 2 خواهد بود. این امکان نیز وجود دارد که تنها یک محصول از پرچم‌داران جدید شیائومی با تراشه اسنپدراگون 821 معرفی شود و مدل‌های دیگر با تراشه اسنپدراگون 820 و مشخصات‌فنی بهبودیافته دیگر نظیر بهبود عکاسی در مقایسه با نسل قبل، ارائه شود. پیش‌تر در ترنجی خواندید که شیائومی می نوت 2 با صفحه‌نمایش 5.7 اینچی Quad HD و شش گیگابایت حاغظه رم در 4 مرداد معرفی خواهد شد.

منبع: ترنجی