مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نام اندروید جدید نهایی شد؛ سلام به اندروید شیرینی بادامی (Nougat) یا همان نوقا خودمان!

بالاخره پس از مدت‌ها نام اندروید جدید نهایی شد. اگر به یاد داشته باشید در زمان رونمایی از اندروید جدید، گوگل از کاربران خواست تا با مراجعه به سایت نام پیشنهادی خودشان را ثبت کنند. کمپین‌های زیادی در اینترنت شکل گرفت تا این که بالاخره امشب گوگل در اکانت رسمی خودش در توییتر نام نسخه جدید اندروید را به صورت رسمی معرفی کرد. این شما و این اندروید Nougat یا همان شیرینی نوقا خودمان!

همانطوری که در تصویر بالا پیداست، گوگل شیرینی آشنا برای ما را به نام اندروید جدید خودش زده است. شیرینی نوقا در تعریف ویکی‌پدیا بدین صورت آماده است:

نوقا یا لوکا یکی از شیرینیهای سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. به نظر می‌رسد که نوع از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، گرچه برخی معتقدند که تورون از واژه لاتین توست به معنای ترد گرفته شده است. در ایران نوع بسیار مرغوب این شیرینی گز محصول اصفهان و در درجه ضعیف تر، لوکا محصول تبریز است. بر اساس تعاریف غرب از نوقا، سوهان را نیز می‌توان نوعی نوقا محسوب کرد که محصول قم و کاشان می‌باشد. امروزه نوقا در همه جای جهان تولید می‌شود.

اندروید گز بادامی یا همان نوقا نام این نسخه از اندروید است. البته از نظر شماره هنوز مطمئن نیستیم که اندروید 7 خواهد بود یا خیر!

منبع: ترنجی