مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ تامین کننده ی ماژول دوربین های دوگانه برای چندین سازنده ی مطرح چینی

به نظر میرسد انقلاب بعدی در دوربین گوشی های هوشمند، دوربین های دوگانه خواهند بود. مطرح ترین پرچمداران سال 2016 که از این نوع چینش دوربین استفاده کرده اند، جی 5 ال جی و پی 9 هواوی هستند که هر دو به خصوص پرچمدار ال جی عکس های بسیار با کیفیتی را ثبت میرسانند. با اینکه در این زمینه اچ تی سی را میتوان پیشتاز دانست اما فناوری دوربین دوگانه ی One M8 چیزی متفاوت نسبت به دوربین های دوگانه ی امروزی بود و چندان موفق عمل نکرد. حال به نظر میرسد به زودی شاهد این خواهیم بود که بسیار از سازندگان از این نوع دوربین ها در گوشی های خود استفاده کنند. سامسونگ از جمله مدعیان تامین کننده ی ماژول دوربین های دوگانه برای دیگر سازندگان به شمار میرود.

 

بر اساس گزارشی که از سوی Korea Hreald منتشر شده است، بخشی از کمپانی سامسونگ، از ماه آینده تامین دوربین های دوگانه ی کمپانی های چینی شیائومی، LeEco و اوپو را آغاز خواهد کرد. با استناد به این گزارش، بخش Samsung Electro Mechanics، که پیش از این نیز ماژول دوربین های تکی را برای کمپانی شیائومی میساخته است، به زودی ماژول دوربین های دوگانه را نیز برای پرچمدار بعدی این کمپانی که با نام Xiaomi Mi5S شناخته میشود و در نیمه ی دوم سال جاری معرفی خواهد شد، تولید خواهد کرد.

همچنین به جز شیائومی، سامسونگ تامین کننده ی دوربین های دوگانه ی LeEco نیز خواهد بود. این کمپانی که در آستانه ی ورود به بازار امریکا است، به شدت در حال آماده سازی خود برای یک ورود چشمگیر به بازار غرب است. به نظر میرسد یکی از برنامه های این کمپانی، فروش گوشی هایی با دوربین دوگانه است. اما دیگر سازنده ای که گزارش شده است، از دوربین های دوگانه ی ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد، کمپانی اوپو، چهارمین تولید کننده ی برتر گوشی های هوشمند در جهان است.

البته این تجارت جدید در حال پائین آوردن اعتماد این بخش از کمپانی سامسونگ در نزد کمپانی اصلی است. Samsung Electro Mechanics سال گذشته توانسته است 61.8 در صد از سفارش هایی که کمپانی اصلی رزرو کرده بوده است را تامین کند. با این حال با کم شدن در صد رزرو های کمپانی اصلی، این بخش میتواند با همکاری با دیگر کمپانی ها، این بخش را بیش از پیش قدرتمند تر کند. مطمئنا با تامین دوربین های دوگانه ی دیگر سازنده ها، به خصوص سازندگانی مانند شیائومی که آمار فروش بسیار بالایی دارند، درآمد این بخش از سامسونگ بالا و بالاتر خواهد رفت که این برای بخش اصلی سامسونگ نیز دارای منافع زیادی است. سامسونگ نیز در مورد این خبر گفته است که: ” Samsung Electro Mechanics به زودی دوربین های دوگانه ی واقعی را در نیمه ی دوم سال 2016 وارد بازار خواهد کرد. ما در حال حاضر نمیتوانیم تائید کنیم که کدام مدل های دارای این ماژول ها خواهند بود. ”

منبع: سخت افزارمگ