مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آونتادوری با رنگ و بوی میورا

لامبورگینی جزو شرکت هایی است که به مناسبت یادبود های مختلف دست به ساخت نمونه های مخصوص تجلیل می زند، مدتی پیش با هم پیشکش این شرکت به بنیانگذارش را با ساخت خودروی چنتناریو دیدیم، این بار اما نوبت به یادبود خودرویی رسیده است که 50 سال پیش لامبورگینی را به مرکز توجه دنیای خودرو های سوپر اسپورت تبدیل کرده بود. شرکت لامبورگینی تصمیم گرفته است تا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید خودروی میورا دوست داشتنی و به یاد ماندنی با تولید نسخه ویژه ای از خودروی اونتادور یاد این خودرو را دوباره زنده کند.

نسخه ویژه اونتادور تنها حرکتی که لامبورگینی برای پاس داشت میورا انجام داده نیست و از مدتی پیش لامبورگینی ابتدا تور میورا را برگزار کرد و پس از آن نیز به همین مناسبت صحنه لحظات آغازین فیلم سینمایی مشهور Italian Job را بازسازی کرد. اما هیچکدام از آنها به پای یک خودروی ویژه نخواهند رسید پس شرکت لامبورگینی دست به کار شد و نسخه ای با تولید محدود از لامبورگینی اونتادور را با نام Miura Homage Edition طراحی کرد تا یاد اولین سوپر اسپورت هنجار شکن تولیدی این شرکت را آنطور که در شان این خودرو است زنده نگه دارد.

خودروی Miura Homage Edition به مانند اولین خودروی سوپر اسپورت لامبورگینی که پیشرانه اش در وسط خودرو جای گرفته بود از رنگ بندی های مشابه استفاده خواهد کرد و نمونه ای که در تصویر مشاهده میکنید به رنگ قرمز rosso arancio Miura منقش شده است و دو رنگ دیگری که برای این خودروی خاص در نظر گرفته شده اند رنگ های سبز موسوم به verde scandal و آبی با نام blu Tahiti هستند. رینگ های زیبای این خودرو نیز در دو رنگ نقره ای و طلایی طراحی شده اند.

لامبورگینی برای این خودروی جدید تغییراتی در قوای محرکه ایجاد نکرده است ولی اگر با پیشرانه خودروی اونتادور آشنا باشید میدانید که نیازی به این کار هم نبوده است. پیشرانه اصلی خودروی اونتادور دوازده سیلندر و دارای آرایش V شکل است که با 700 اسب بخار قدرت غرشی گوشنواز در دور موتور 8250 دور در دقیقه دارد و همچنین میتواند در 5500 دور در دقیقه 508 فوت-پوند گشتاور تولید کند و از حالت سکون در زمان 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. سرعت نهایی که این پیشرانه به خودروی اونتادور میبخشد برابر با 350 کیلومتر بر ساعت می باشد.

تنها 50 نمونه از خودروی ویژه لامبورگینی اونتادور Miura Homage Edition تولید خواهد شد ولی اکثر آنها پیش فروش شده اند و خریدارانشان که بیشتر از کلکسیونر های خودرو هستند خبر پیش خرید این خودروی به یادماندنی را به گوش رسانه ها رسانده اند. شرکت لامبورگینی هنوز پرده از قیمت این خودرو و تفاوت آن نسبت به قیمت اونتادور نسخه معمولی که تقریبا 400 هزار دلار می باشد بر نداشته است. در حال حاضر طرفداران لامبورگینی برای تماشای اونتادور Miura Homage Edition به فستیوال سرعت Goodwood جایی که این خودرو به نمایش درآمده است می روند.

منبع: سخت افزارمگ