مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رئیس بخش واقعیت مجازی گوگل: گوشی‌های هوشمند کلید فراگیر شدن واقعیت مجازی هستند

واقعیت مجازی از جمله فناوری‌هایی است که به تازگی مطرح شده و می‌تواند آینده صنایع زیادی مانند بازی‌ها، کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند را رقم بزند. اما این فناوری تا چه حد توسعه یافته است؟ به نظر می‌رسد تا فراگیر شدن و ملموس شدن آن برای کاربران هنوز راه زیادی در پیش است. گوگل همواره جزء پیشتازان این عرصه بوده و بعد از معرفی هدست Cardboard در کنفرانس I/O سال 2014، بیش از پیش در این زمینه مطرح شده است. این کمپانی اعتقاد دارد که شما برای تجربه دنیای واقعیت مجازی، لزوما نباید کامپیوتر شخصی گران‌قیمتی داشته باشید و با گوشی‌های هوشمند امروزی که از پردازنده‌های قدرتمند و صفحه نمایش‌های بسیار شفاف بهره می‌برند نیز می‌توان از این فناوری استفاده کرد. گوگل در هفته جاری به همگان نشان داد که چگونه می‌توان واقعیت مجاری را روی هر دستگاه قابل حمل در اختیار داشت. در ادامه همراه باشید.

روز چهارشنبه گوگل تبلیغات 360 درجه یوتیوب را به نمایش گذاشت، اما به روشنی بیان کرد که این تنها آغاز راه است و تا همه‌گیر شدن واقعیت مجازی راه بسیار زیادی در پیش خواهد بود. کلی بیور رئیس بخش واقعیت مجازی گوگل، گفته است که تقریبا هنوز هیچکس اطلاعات زیادی از این فناوری ندارد.

افرادی که از واقعیت مجازی استفاده کرده و یا اطلاعاتی درباره آن دارند، در اشتباهند. دانش آنها از این فناوری و دنیای پیرامون آن تقریبا صفر درصد است. کلی بیور

 

راستش را بخواهید حق با آقای بیور است. اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، جزء معدود افرادی خواهید بود که اطلاعات کمی درباره قدرت این فناوری بدست آورده‌اند. تعجبی ندارد که بگوییم واقعیت مجازی تازه در آغاز راه است و هنوز در نخستین روزهای توسعه به سر می‌برد. نسخه عمومی هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو و آکولوس ریفت چند ماهی است که در دسترس قرار گرفته است، اما این هدست‌ها همچنان بسیار گران هستند و خرید و تهیه آنها برای عموم مردم کار بسیار سختی است. اگر در کنار آنها بخواهید کامپیوتری بالارده نیز تهیه کنید، هزینه آنها در مجموع به بیش از 2000 دلار خواهد رسید که برای بسیاری از افراد رقم بالایی محسوب می‌شود.

 

دقیقا به همین دلیل است که گوگل قصد دارد شرایط را برای استفاده روزانه از این فناوری فراهم کند. هدست Cardboard بسیار ارزان است و تقریبا تمام گوشی‌های امروزی از پس اجرای nowadays یوتیوب برمی‌آیند. تبلیغاتی که گوگل این هفته در پاریس به نمایش گذاشت، دید خوبی به افرادی که اطلاعات کمی در این زمینه داشتند داده است، به علاوه این فناوری برای اهداف بازاریابی نیز جالب توجه خواهد بود. گوگل پاییز سال آینده پلتفرم جدید واقعیت مجازی خود یعنی Daydream را وارد بازار خواهد کرد و این فرصت خوبی برای برندهای ثروت‌مندی مانند مک‌دونالد، اورئو و هیوندای است تا از این فناوری به نفع خود استفاده کنند.

unnamed

گوگل اعتقاد دارد با ارائه شدن پلتفرم Daydream، کاربران می‌توانند تجربه بسیار بهتری از واقعیت مجازی داشته باشند، به خصوص افرادی که هنوز آن را تجربه نکرده‌اند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد بیشترین استفاده را از گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند و ترکیب آن با Cardboard می‌تواند تجربه واقعیت مجازی را ارزانتر از همیشه برای کاربران به ارمغان آورد.

ما اعتقاد داریم کاربران به اندازه‌ای که اکنون درباره واقعیت مجازی مانور داده می‌شود، آن را احساس نمی‌کنند. گوشی‌های هوشمند آینده واقعیت مجازی هستند و در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید.

منبع: ترنجی