مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

احتمال تقابل دنیای Killer Instinct با Mortal Kombat وجود دارد

از جمله نکات هیجان انگیز قابل تصور برای علاقه مندان به عناوین مبارزه ای، بی شک تقابل دنیا های محبوب حاضر در این سبک با یکدیگر است. به عنوان مثال بسیاری از علاقه مندان به عناوین مبارزه ای کنجکاو دانستن این موضوع هستند که بر فرض مثال در صورت رویارویی مبارزان حاضر در دنیای Tekken با جنگاوران نام آشنای حاضر در مجموعه ی Mortal Kombat چه اتفاقی روی خواهد داد و حاصل این تقابل خونین چه خواهد بود. در این میان البته گاهی شاهد بر آورده شدن این خواسته ی هواداران بازی های مبارزه ای در قالب آثار مختلف تلفیقی هستیم. به عنوان مثال چندی پیش مبارزان سری Tekken مهمان دنیای Street Fighter شدند و در قالب  شمایل کلی نسخه های اخیر سری استریت فایتر به زور آزمایی با ریو و سایر دوستان حاضر در این مجموعه پرداختند. حال این احتمال وجود دارد که نظیر همین اتفاق برای دو مجموعه ی شاخص دیگر سبک مبارزه ای یعنی Killer Instinct و Mortal Kombat نیز رخ دهد و مبارزان حاضر در دنیای این دو مجموعه برای انجام یک زور آزمایی خونین و نفس گیر در برابر یکدیگر صف آرایی نمایند.

به تازگی یکی از خالقان سری محبوب Mortal Kombat یعنی اِد بون که عمده فعالیت هایش در دنیای بازی های کامپیوتری بر روی طراحی نسخه های مختلف از این مجموعه و همچنین عناوینی نظیر Injustice: Gods Among Us استوار بوده است، در حساب توییتری خود نسبت به رویارویی دو دنیای Killer Instinct و  Mortal Kombat ابراز علاقه کرده است. البته به دلیل این که انحصار مجوعه بازی های Killer Instinct در حال حاضر در دستان شرکت مایکرو سافت قرار دارد، اد بون به این نکته هم اشاره کرده است که بازی کامپیوتری جدید حاصل از این رویارویی جالب باید عنوانی انحصاری برای پلتفرم اکس باکس باشد. اظهار نظری که واکنش مثبت رییس بخش اکس باکس شرکت مایکرو سافت یعنی آقای فیل اسپنسر را به همراه داشته و او هم در حساب توییتری خود به این موضوع اشاره کرده که حسابی به ایده ی اد بون علاقه مند شده است. حال باید دید که این اشتیاق (دو طرفه) در حد یک اشتیاق صرف باقی خواهد ماند یا این که دو طرف قضیه (و به خصوص سران شرکت مایکرو سافت) در نهایت برای عملی کردن این ایده دست به کار خواهند شد. به هر حال قطعاً رویارویی مبارزان حاضر در دو مجموعه ی Killer Instinct و Mortal Kombat با یکدیگر جذابیت های خاص خود را دارد و اگر فرآیند تحقق بخشیدن به این ایده به شخص اد بون واگذار گردد، به طور حتم نتیجه کار بازی چندان بدی از آب در نخواهد آمد. البته قضیه ی تقابل مبارزان دو دنیای Killer Instinct و Mortal Kombat با یکدیگر در حال حاضر تنها در حد ایده و حرف مطرح است و ممکن است این ایده هیچ گاه به نتیجه ای عملی نیانجامد (البته امیدواریم که این اتفاق سرانجام رخ دهد).

گفتنی است که نخستین عنوان از دو مجموعه ی Mortal Kombat  و Killer Instinct به فاصله ی تقریبی دو سال از یکدیگر ، در نیمه ی نخست دهه ی نود میلادی ، پا به پلتفرم آرکید و کنسول های شانزده بیتی نهادند (بازی Mortal Kombat حدود دو سال زود تر از بازی Killer Instinct منتشر شد) اما در نهایت این دو مجموعه سرنوشتی کاملاً متفاوت در دنیای بازی های کامپیوتری یافتند. به این ترتیب که در ادامه ی کار سری Mortal Kombat با دنباله های متعددی همراه شد اما مجموعه ی Killer Instinct پس از انتشار نسخه ی دوم از این مجموعه (که به فاصله ی تقریبی دو سال از عنوان نخست این مجموعه برای پلتفرم آرکید عرضه شد) به یک خواب طولانی مدت فرو رفت و به کلی از یاد و خاطره ی هواداران عناوین مبارزه ای محو گردید. تا این که عاقبت با آغاز نسل هشتم بازی های کامپیوتری، این مجموعه در قالب اثری فصل بندی شده و ریبوت شده با نام Killer Instinct به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول اکس باکس وان در اختیار علاقه مندان به بازی های مبارزه ای قرار گرفت. البته پس از تغییر سیاست های شرکت مایکرو سافت در قبال کنسول خانگی خود یعنی کنسول اکس باکس وان ، در فصل سوم از بازی Killer Instinct (که چیزی نزدیک به سه ماه قبل به طور رسمی عرضه شد) شاهد حضور این بازی بر روی پلتفرم PC (در کنار کنسول اکس باکس وان) بودیم. به هر حال اگر قرار باشد تقابل دو دنیای Killer Instinct و Mortal Kombat در قالب یک بازی جدید در اختیار علاقه مندان به سبک مبارزه ای قرار گیرد و ادبون نیز به عنوان مطرح کننده ی اصلی این ایده نقشی در ساخت بازی مذکور ایفا نماید، به طور حتم هواداران این سبک به همین زودی ها شاهد ساخت این بازی جدید نخواهند بود. چرا که آقای بون هم اکنون به طراحی زیر و بم بازی Injustice 2 مشغول است و بعید به نظر می رسد که تا پیش از به سامان رساندن مراحل تولید این بازی، پروژه ی جدیدی را آغاز نماید. در واقع نسخه ی دوم از بازی Injustice نیز همانند عناوین مورد انتظاری نظیر نسخه ی جدید از سری Tekken از جمله آثاری به شمار می رود که علاقه مندان به عناوین مبارزه ای سخت در انتظار ملاقات با آن به سر می برند. در این میان با توجه به گفته های اد بون به نظر می رسد که سیاست او و همکارانش در قبال انتشار بسته های الحاقی مختلفی که مبتنی بر اضافه کردن مبارزان جدید به گیم پلی عناوین مبارزه ای ساخت آن ها هستند، همچنان در بازی Injustice 2 نیز ادامه خواهد داشت. سیاستی که در عناوین اخیر ساخته شده به دست اد بون و همکاران او نیز کاملاً قابل مشاهده بوده است. به بیان دقیق تر در بازی Injustice 2 نیز شاهد انتشار تدریجی مبارزان تازه نفس در قالب محتوا های الحاقی مختلف خواهیم بود و علاوه بر آن بازیبازانی که تمایل چندانی به صرف وقت برای انجام مبارزات گوناگون و پی در پی به منظور آزاد کردن موارد و محتوا های قفل شده ی درون بازی ندارند، می توانند با پرداخت پول این کار را انجام دهند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که ایده ی جدید اد بون در رابطه با رویارویی مبارزان دو دنیای متفاوت Killer Instinct و Mortal Kombat با یکدیگر در نهایت به کجا خواهد انجامید و آیا علاقه مندان به عناوین مبارزه ای می توانند در آینده ای نزدیک شاهد عملی شدن این ایده ی کنجکاوی بر انگیز باشند یا خیر.

منبع: سخت افزارمگ