مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تنها 20 گیگابایت از 32 گیگابایت فضای Xperia X و Xperia X Performance در دسترس کاربر است

فوریه ی گذشته بود که کمپانی ژاپنی سونی همزمان با گلکسی اس 7 سامسونگ و جی 5 ال جی از خانواده ی جدید گوشی های هوشمند خود با نام X رونمایی کرد که این خانواده شامل اعضای جدیدی از جمله Xperia XA، Xperia X و Xperia X Performance است. هر سه گوشی از اندازه ی صفحه نمایش 5 اینچی بهره مند هستند و طراحی مشابهی دارند و تفاوت عمده ی این سه مدل در قسمت سخت افزاری است که XA پائین ترین مدل و X Performance بالاترین مدل این سری از گوشی های سونی است و همان طور که میدانید با روی کار آمدن سری X، سونی رسما سری محبوب Z را بازنشسته کرد.

 

اگر از آن دسته از کسانی هستید که به خرید یکی از مدل های X و X Performance علاقمند شده اید احتمالا یکی از سوال هایی که در ذهن شما میگذرد این است که چه مقدار از حافظه ی داخلی این گوشی ها در دسترس شما قرار میگیرد. در این مورد شما باید بدانید که نسخه ی 32 گیگابایتی این دو گوشی کمتر از چیزی که انتظارش را دارید فضا در اختیار شما قرار میدهد.

بر اساس اطلاعات داده شده از سوی سونی از 32 گیگابایت حافظه ی داخلی دو گوشی مذکور 12 گیگابایت آن شامل سیستم عامل و فریمور این گوشی است و بدین ترتیب فقط 20 گیگابایت از این مقدار حافظه در دسترس کاربر جهت نصب اپلیکیشن و موسیقی و دیگر اطلاعات قرار میگیرد. این اطلاعات چندی پیش توسط سونی به اشتراک گذاشته شد و جزء اخبار فنی محسوب نمیشود اما اگر از کاربران اکسپریا های قدیمی سونی مانند Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact  هستید باید در جریان باشید که سری X مانند این دو گوشی 27 گیگابایت حافظه در دسترس شما قرار نمیدهند و هنگام روبرو شدن با این مسئله غافل گیر نشوید.

به طور معمول، گوشی های اندرویدی که 32 گیگابایت حافظه ی داخلی دارند بدون در نظر گرفتن برند آنها حدودا 24 یا 25 گیگابایت از این فضا را در اختیار کاربران قرار میدهند و از این حیث X و X Performance که فقط 20 گیگابایت فضا به کاربر میدهند کمی نا امید کننده به نظر میرسند. البته لازم به ذکر است که هر دو گوشی یاد شده از کارت حافظه ی میکرو اس دی پشتیبانی میکنند اما به هر حال این داستان دیگری است. در مورد اکسپریا XA که با حافظه ی داخلی 16 گیگابایتی همراه شده است این قضیه متفاوت است و این گوشی به طور نرمال 11 گیگابایت از این فضا را در اختیار کاربر قرار میدهد.

با اینکه همان طور که ذکر شد سونی همزمان با سامسونگ و ال جی گوشی های خود را معرفی کرد اما سونی با تاخیر زیادی اقدام به عرضه ی گوشی های خود به بازار کرده است و احتمالا در ماه آینده این گوشی ها در کشور های آمریکا و اروپایی عرضه میشوند. هنوز خبری در مورد عرضه ی این گوشی ها در منطقه ی خاورمیانه نیست. اکنون اگر قصد خرید یکی از سه گوشی خانواده ی X سونی را دارید ما در جریان بگذارید.

منبع: سخت افزارمگ