مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

در راستای ارائه خدمات High-Tech، اتوبوس های شهری نیویورک با تکنولوژی همراه می شوند

شهرهای الکترونیک و هوشمند یکی از مباحث ویژه دنیای امروز هستند و بسیاری از شهرها در این راستا قدم برمی دارند. نیویورک یکی از شهرهایی است که پیشرو عرصه تکنولوژی به شمار می رود و مسئولان این شهر به تازگی اعلام کرده اند که برنامه بزرگی برای سیستم اتوبوس شهری خود دارند.

به گفته سازمان حمل و نقل متروپولیتن (MTA)، در پنج سال آتی،این سازمان 40 درصد از اتوبوس های خود را با اتوبوس های High Tech جایگزین خواهد کرد. این اتوبوس ها دارای خدمات رایگان Wi-Fi و پورت های شارژ USB خواهند بود. به گفته آنان، دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ارتقاء سطح اتوبوس ها تنها یکی از وظایف ایشان در برابر مردم است.

ناوگان جدید اتوبوس های شهری نیویورک که تعداد آن ها به 2000 عدد می رسد، هزینه ای حدود 1.3 میلیارد دلار خواهد داشت و به احتمال زیاد اکثریت این تعداد پس از سال 2018 به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین 200 نمایشگر دیجیتال در اتوبوس های این شهر نصب خواهند شد تا اطلاعاتی راجع به ایستگاه ها و مسیرهای شهری، و همچنین آب و هوا یا اطلاعات مورد نیاز دیگر را به مسافران بدهد. قبل از این به شهروندان نیویورک وعده داده شده بود که تا پایان امسال، شاهد حضور اینترنت بی سیم رایگان در تمامی ایستگاه های مترو خواهند بود.

تمامی این کارها اقداماتی است در راستای ایجاد شهر الکترونیک و هوشمند، که امیدواریم در کشور خود نیز شاهد آن ها باشیم.

منبع: شهرسخت افزار