مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

لطفاً عقب بایستید! آنتی ویروس NOD32 دوست و دشمن را از هم تشخیص نمی‌دهد

صبح امروز هنگامی که کاربران محصولات امنیتی شرکت ESET مرورگر کامپیوترهایشان را اجرا و  هر وب سایتی را بارگذاری می‌کردند، در کمال ناباوری اعلان هشداری با مضمون آلوده بودن به تروجان‌های JS/ScrInject.B و HTML/Refresh.BC را دریافت می‌کردند، گویی همه وب سایت‌هایی دنیا هک شده‌اند. این اتفاق بسیاری‌ها را مضطرب و برخی‌ها را نیز دچار سردرگمی کرد. در ‌‌نهایت اما خبر خوب اینکه تنها ESET یک آپدیت دردسر آفرین ارائه کرده است.

با آپدیت پایگاه داده تمامی محصولات امنیتی ESET به نگارش 13102 (20160229) تحت پلتفرم ویندوز، این اشتباه رخ می‌داد. با این حال خوشبختانه این شرکت امنیتی عصر امروز متوجه مشکل شد و با ارائه بروزرسانی جدیدی با شناسه 13103، این تشخیص اشتباه را برطرف کرد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، احتمالاً با بروزرسانی خودکار برنامه، مشکل برطرف شده است، در صورتی هم که برای بروزرسانی آنتی ویروس به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید به نگارش پیشین بازگردید.
در صنعت آنتی ویروس‌ها، این اولین باری نیست که یک شرکت به اشتباه همه چیز را آلوده تشخیص می‌دهد و بعید هم به نظر می‌رسد آخرین بار باشد، در هر حال در این مورد خاص، NOD32 به کاربران هشدار می‌داد وب سایتی که می‌خواهند بارگذاری کنند، به بدافزار آلوده است، حتی وب سایت‌های شناخته شده‌ای نظیر مایکروسافت، آمازون و ebay نیز آلوده تشخیص داده می شدند. این اعلان‌های غلط به دو بدافزار با نام‌های JS/ScrInject.B و HTML/Refresh.BC اشاره داشتند. در پایگاه داده ESET هیچگونه جزئیاتی درباره بدافزار JS/ScrInject. B یافت نمی‌شود اما HTML/Refresh.BC به سرقت اطلاعات و هدایت کاربران به آدرس‌های اینترنتی مخرب می‌پردازد.
مشکل مورد بحث در جدید‌ترین نگارش آپدیت محصولات ESET برطرف شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: شهرسخت افزار