مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

به لطف پرچمداران جدید سامسونگ، لوله های گرمایشی در گوشی های هوشمند همه گیر میشوند

این طور که به نظر میرسد ، سامسونگ هنوز به این مسئله که اسنپ دراگون 820 همانند اسنپ دراگون 810 بیش از حد داغ نمیشود ایمان ندارد و متقائد نشده است. اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ سال گذشته از معدود کمپانی هایی بود که از اسنپ دراگون 810 در پرچمداران خود استفاده نکرد و در عوض از پردازنده اختصاصی خود که اگزینوس 7420 بود در تمام پرچمداران خود استفاده کرد.

سال گذشته سازندگان گوشی های هوشمند گزینه های زیادی برای استفاده به عنوان جایگزین پردازنده اسنپ دراگون 810 در اختیار نداشتند و برخی کمپانی ها مانند ال جی و شیائومی از اسنپ دراگون شش هسته ای 808 در گوشی های رده بالای خود استفاده کردند که مشکل داغی بیش از حد در آن ها وجود نداشت. همچنین برخی از سازندگان آسیایی نیز روی به پردازنده های مدیاتک آوردند. باقی شرکت ها در دام اسنپ دراگون 810 و مشکلات جدیش افتادند.

سامسونگ در نسل جدید پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 7 و اس 7 اج تصمیم گرفت که در نسخه های ایالات متحده و چین از اسنپ دراگون 820 و در نسخه های جهانی از اگزینوس 8890 استفاده کند. اما همان طور که عنوان شد باز هم به گرمای اسنپ دراگون 820 اطمینان نکرده است و طی کالبد شکافی که از نسخه ی اسنپ دراگون صورت گرفت، سامسونگ از لوله های گرمایشی برای خنک کردن این پردازنده استفاده کرده است.

استفاده از لوله های گرمایشی به عنوان خنک کننده ی اضافه، مطمئنا باعث میشود که گوشی با دمای کمتری کار خود را انجام دهد. طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است این روش خنک سازی احتمالا در گوشی های دیگری نیز در آینده ی نزدیک استفاده خواهد شد. این گزارش اشاره به این مسئله نیز دارد که هنوز اکثر تولید کنندگان به استفاده از مخلوط گرافیت در قاب فلزی برای جلوگیری از داغ شدن زیاد گوشی اصرار دارند. برخی از مدل ها نیز هنگام داغ شدن محدودیتی را برای پردازنده به وجود میآورند تا دستگاه خنک شود.

تولید کنندگان اصلی که لوله های گرمایشی گوشی های هوشمند را تولید میکنند در این زمینه بسیار محافظه کارانه عمل میکنند و مجبورند که برای ساخت قالب ها پول بیشتری خرج کنند. اکثر گوشی ها نیاز به لوله گرمایشی با طراحی سفارشی دارند و در حالی که سیکل عمر گوشی های هوشمند کوتاه است، تولید کنندگان لوله های گرمایشی تمایلی برای ساخت قالب های اختصاصی ندارند. اما زمانی که سامسونگ از لوله های گرمایشی در گوشی های رده بالای خود استفاده میکند، میتوان انتظار داشت که به زودی این سیستم خنک کننده گسترش پیدا کند. پس وقتی دیدید که تولید کنندگان لوله های گرمایشی برای ساخت قالب ها در حال پول خرج کردن هستند میتوانید مطمئن باشید که سازندگان گوشی های هوشمند در حال استفاده از این راهکار در گوشی های خود برای دفع هر چه بهتر گرمای پردازنده میباشند.

منبع: سخت افزارمگ