مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کپ‌کام تاکید می‌کند: بازی Resident Evil 7: Biohazard یک ریبوت نخواهد بود!

هر جور که به بازی Resident Evil 7: Biohazerd نگاه می‌کنیم، متوجه ارتباط آن با نسخه‌های قبلی نمی‌شویم. بسیاری تصور می‌کنند که این بازی یک آغازی دوباره و نادیده گرفتن تمام رویدادهای سابق است، اما سازندگان بازی باز هم تاکید کردند که RE 7 ریبوت نیست و کاملا در دنیای بازی‌های Resident Evil جریان دارد.

بازی Resident Evil 7 از زمان رونمایی تا ارائه‌ی نسخه‌ی دمویی تحت عنوان Beginning Hour، نشان داده که با تمام بازی‌های قبلی سری فرق دارد و تمرکز ویژه‌ای بر روی المان‌های ترس و وحشت دارد. از طرفی، تغییر زاویه دوربین بازی به اول شخص، فضاسازی کاملا متفاوت و داستانی به ظاهر جدا از تمام شخصیت‌های مطرح مجموعه، باعث شده تا علاقه‌مندان این مجموعه عقیده پیدا کنند که RE 7 یک ریبوت برای سری محسوب می‌شود.

با اینکه سازندگان بازی از قبل، چندین بار بر این موضوع تاکید داشتند که RE 7 ریبوت نیست و کاملا در دنیای بازی‌های مجموعه جریان دارد، اما سوالات کثیر طرفداران باعث شده تا ماساچیکا کاواتا، تهیه‌کننده‌ی بازی در مصاحبه با مجله‌ی گیم‌ اینفورمر، به توضیح دوباره‌ی روایات و داستان RE 7 بپردازد و تاکید کند که این بازی، ریبوت نیست:

اگر شما صرفا به گیم‌پلی بازی که نشان داده شده نگاه کنید، فکر می‌کنید که این بازی یک ریبوت است، اما داستان و روایت بازی به شکلی درآمده که با بازی‌های شماره‌دار سری منطبق شده است. این (RE 7) هنوز یک Resident Evil است که المان‌هایی مثل ترس، گشت و گذار، حل پازل و مبارزه را با ارائه‌ی شگردهای جدید به همراه دارد.

کاواتا در ادامه‌ی مصاحبه خود، به اهداف بازی Resident Evil 7 اشاره کرد و گفت:

ما می‌خواهیم تا چیزی خلق کنیم که بتواند سبک ترس و بقا را وارد مرحله‌ای جدید کند و بر روی این تمرکز کند که چه چیزی باعث می‌شود تا یک بازی ترسناک شود، در حالی که تجربه‌ی جهت‌گیری گیم‌پلی بازی به سمت سرگرم‌کنند‌گی سوق پیدا کند.

بازی Resident Evil 7: Biohazard بهمن ماه سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن وی‌آر، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد. ناگفته نماند که نسخه‌ی واقعیت مجازی تا یک سال در انحصار هدست واقعیت مجازی PSVR خواهد بود و پس از آن کپ‌کام می‌تواند آن را برای سایر هدست‌ها نیز عرضه کند.

کپ‌کام انتظار دارد تا نسخه‌ی هفتم سری Resident Evil بتواند در زمان عرضه به رکورد فروش ۴ میلیون نسخه برسد و پس از آن به پیشتازی و ثبت رکوردی جدید در این مجموعه ادامه دهد. باید دید آیا سبک و سیاق جدیدی که کپ‌کام در بازی جدید خود پیش گرفته، می‌تواند سری Resident Evil را از افولی که با نسخه‌ی ششم گرفتارش شد، نجات دهد یا این ایده هم محکوم به شکست است.

منبع: تک شات