مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کنفرانس انویدیا: این شما و این هم کارت گرافیک GTX1080 Ti

همانطور که می دانید در مطالب روزهای پیشین به رویداد اختصاصی NVIDIA در ابتدای ماه مارس اشاره کرده بودیم؛ این رویداد ساعتی پیش و در شب گذشته برگزار گردید. اتفاقاتی که در جریان مراسم GeForce GTX Gaming Celebrationn روی داده است، بسیار مهم و حیاتی تر از کنفرانس های دیگر این شرکت در ماه های اخیر بوده است. در CES 2017 انویدیا بر خلاف انتظار همگان تنها به معرفی چند دستاورد بسیار ساده پرداخته و به هیچ وجه نامی از محصولات GTX به میان نیامد. اما GeForce GTX Gaming Celebration معادلات جهانی بازی و پردازش های گرافیکی را تنها در عرض چند ساعت دگرگون کرد! از هم اینک با ما همراه باشید؛ تمامی مطالب مهم و اتفاقات حواشی این مراسم را برای شما منتشر خواهیم کرد.

GTX1080 Ti سپر آتشین انویدیا برای رقابت با Vega

کارت گرافیک GTX1080 Ti که به عبارت ساده تر نسخه “تیتانیوم” از GTX1080 است، به طور رسمی در این رویداد معرفی شد. این کارت گرافیک که نیمه دوم سال 2016 تا کنون زمزمه های آن را می شنویم، یک کارت گرافیک پرچمدار بر اساس سیلیکون GP102 تولید شده است. این کارت گرافیک ما بین TITAN X 2016 و GTX1080 قرار گرفته اما از نظر قدرت به TITAN X نزدیک تر است. از همه چیز مهمتر، کاهش قیمت GTX1080 و قیمت گذاری 699 دلاری کارت گرافیک GTX1080 Ti است که نشان از آمادگی رقابت با Vega 10 است. این محصول نخستین کارت گرافیک با توان رندر 4K VR است که از فناوری های مدرن بهره می برد. این کارت گرافیک نیز همچنان از لیتوگرافی 16 نانومتری بهره می برد که این احتمال وجود داشت که انویدیا آن را به 14 نانومتری تغییر دهد. این محصول 35% سریعتر از کارت گرافیک GTX1080 است و این برای نخستین بار است که انویدیا نسخه تیتانیوم از یک محصول را تا این حد سریعتر از نمونه پیشین تولید می کند.

ظاهرا این شرکت از کاهش قیمت ناگهانی اینتل درس گرفته است و هم اینک قیمت پرچمداران خود را به طور چشمگیری کاهش داده است. به طوری که کارت گرافیک گرافیک GTX1080 Ti با قیمت 699 دلار و بسیار کمتر از تایتان ایکسی است که با قیمت 1200 دلار به فروش می رسد. این در حالی است که تفاوت عملکرد در این دو کارت گرافیک نیز بسار ناچیز است. انویدیا در این کنفرانس توضیح داده است که با هدف دسترسی تمامی کاربران به پرچمداران، قیمت آنها را کاهش می دهد. تا ساعاتی دیگر با تحلیل و ارائه مشخصات فنی کامل این محصول در کنار شما خواهیم بود…

منبع: سخت افزارمگ