مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کمپانی کرایتک برای خروج از بحران مالی، مجبور به تعطیلی ۶ استودیو خود شد

کمپانی کرایتک، خالق موتور بازی‌سازی قدرتمند کرای‌ انجین و بازی‌هایی نظیر Crysis، Far Cry و به تازگی بازی واقعیت مجازی Robinson: The Journey، باز هم درگیر مشکلات حقوقی و مالی شده تا جایی که حالا برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود، مجبور به تعطیلی چندین استودیو زیرشاخه‌اش شده است.

Crytek از آن دست استودیوها و شرکت‌های پیشرو در صنعت بازی‌سازی بود که در سال‌های اولیه تاسیسش تا اواخر ده‌ی اول صده ی ۲۰۰۰، رشد بسیار زیادی پیدا کرد و توانست استودیوهای فراوانی در سراسر دنیا تاسیس کند. سرعت رشد این شرکت به حدی بود که می‌شد پیش‌بینی کرد کرایتک می‌تواند تبدیل به الکترونیک آرتز آینده شود، اما دست روزگار با آنها یار نبود و از چند سال گذشته، آنها درگیر مشکلات عدیده‌ی مالی و حقوقی شده‌اند. کرایتک پس از اینکه توانست تا حد زیادی، موج اول مشکلات خود را در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مهار کند، به مراتب کوچک‌تر از سابق شد و تمرکز خود را بر روی ساخت بازی‌های کوچک‌تر و البته، ارائه‌ی خدمات بیشتر به واسطه‌ی موتور بازی‌سازی Cry Engine معطوف کرد. با این حال، طی یک ماه گذشته گزارشات پراکنده‌ای از عدم رضایت کارکنان این شرکت و حقوق‌های معوقه‌شان به گوش می‌رسد که حالا باعث دردسرهای فراوانی برای مسئولین بالارده‌ی کرایتک شده است.

اونی یرلی، یکی از موسسان کرایتک روز گذشته طی بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرد که استودیوهای شعبات بوداپست، استانبول، سئول، سوفیا، بلگراد و شانگهای به منظور تامین هزینه‌های کلی کمپانی، بسته می‌شوند. استودیوهای شعبه فرانکفورت و کیف اوکراین همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

منبع: تک شات