مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کاستاریکا 250 روز از سال 2016 را با انرژی تجدیدپذیر سپری کرد

مدتهاست که رویای تامین کل انرژی یک کشور توسط انرژی تجدیدپذیر در تمامی جوامع مطرح بوده است. گرچه چنین کاری ممکن است حداقل در حال حاضر برای کشورهای صنعتی مانند چین و آمریکا بسیار سخت و دور از دسترس باشد، کشورهای کوچکتر قادر هستند کل انرژی مورد نیاز خود را از طریق منابع تجدیدپذیر انرژی تامین کنند. بعنوان مثال، کشور کاستاریکا توانست به مدت 250 روز از سال 2016 تمامی نیاز انرژی خود را از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کند.
کشور کاستاریکا بیش از 250 روز از سال گذشته را بدون نیاز به سوخت فسیلی برای تولید برق پشت سر گذاشت. سال گذشته 98.2% از الکتریسیته مورد نیاز این کشور از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر تامین شد.
موسسه برق کاستاریکا که نهادی دولتی است، گزارش کرده است که این کشور با استفاده از ترکیبی از منابع انرژی بادی، خورشیدی، آبی، ژئوترمال و بیومس توانست 250 روز را پشت سر گذارد. حجم عمده این انرژی، یعنی 74.35%، از طریق منابع هیدروالکتریک تامین شده است.
کارخانجات ژئوترمال دومین منبع اصلی تامین انرژی تجدیدپذیر در کاستا ریکا بودند و تولید 12.74% کل الکتریسیته مصرفی را به عهده داشتند. تولید انرژی از طریق منابع بادی، بیومس و خورشیدی به ترتیب 10.30،0.74 و 0.01 درصد کل انرژی لازم برای کشور را شامل می شد.
البته به دلیل کاهش میزان بارش در ابتدای سال 2016، کشور کاستاریکا مجبور شد 1.88 درصد از الکتریسیته مورد نیاز خود را از طریق سوخت های فسیلی تامین کند. این نخستین باری نیست که کشور کاستاریکا به چنین اقدامی دست زده است. در ماه سپتامبر گذشته نیز اعلام شد که کل شبکه برق این کشور به مدت 113 روز متوالی 100 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر کسب کرده است.

منبع: تک شات