مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کارت گرافیکی GeForce GTX 1050 معرفی شد؛ محصول ارزان قیمت NVIDIA

شرکت NVIDIA کارت‌های گرافیکی رده‌ بالای خودش را معرفی کرده؛ دو کارت GTX 1070 و GTX 1080 که عملکرد فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌ها با بالاترین کیفیت دارند. از طرف دیگر شرکت AMD هم کارت‌های گرافیکی ارزانی راهی بازار کرده که تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارند و در مقایسه با محصولات NVIDIA محصولات به صرفه‌تری به حساب می‌آیند. حالا این شرکت برای رقابت با AMD دو کارت گرافیکی جدید با نام‌های GTX 1050 و GTX 1050 Tiمعرفی کرده که قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۰۹ دلار و ۱۳۹ دلار است.  مدل Ti از چهار گیگابایت حافظه‌ی DDR5 بهره می برد و این در حالی است که مدل ۱۰۵۰ معمولی تنها ۲ گیگابایت حافظه دارد. همچنین مدل Ti از ۷۶۸ هسته CUDA برخوردار است که این مقدار در مدل معمولی به ۶۴۰ هسته می‌رسد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که کارت گرافیکی GTX 1060 این شرکت در دو مدل با ۶ گیگابایت و ۳ گیگابایت رم راهی بازار شده بود که از نظر سرعت و تعداد هسته‌ از ۱۰۵۰ بهتر است. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که کارت‌های گرافیکی ۱۰۵۰ برای اجرای بازی‌‌های واقعیت مجازی مناسب نیستند.

در ادامه باید به این موضوع اشاره کنیم که کارت گرافیکی GTX 1050 Ti‌ از تاریخ ۴ آبان ماه راهی بازار می‌شود و به نظر می‌رسد که مدل معمولی آن هم تا قبل از ۱۸ آبان راهی بازار نمی‌شود. انتظار داریم که شرکت‌های ایسوس، گیگابایت، MSI و Zotac محصولات خودشان را در قالب این کارت‌های گرافیکی راهی بازار کنند.

منبع: دیجی کالامگ