مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پیش به سوی جایزه 1 میلیون دلاری کانتر استرایک با صفحه کلید مکانیکی جدید SteelSeries

این روز ها بخش نو ظهور ورزش های الکترونیک یا eSports به یکی از محبوب ترین بخش های حاضر در صنعت سرگرمی و دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شده است و روز به روز شاهد بیشتر شدن هوداران دنیایeSports  و افزوده گشتن بر تعداد فعالان این عرصه ی نوین هستیم. در این میان بی شک بخش مهمی از گیمر های حرفه ای حاضر در این بخش نو ظهور از دنیای بازی های کامپیوتری را دارندگان کامپیوتر های خانگی و هواداران پلتفرم PC تشکیل می دهند. کسانی که ماوس و صفحه کلید مهم ترین ابزار آن ها برای حضور در این شاخه ی پر هوادار از صنعت سرگرمی به شمار می آید و بی تردید همواره به دنبال استفاده از بهترین و کارآمد ترین مدل های موجود از این ابزار ها در بازار برای حضور هر چه بهتر در دنیای eSports هستند. بنا بر این به دلیل سود فراوانی که در بخش ورزش های الکترونیک وجود دارد، بسیاری از شرکت های فعال در زمینه ی تولید ابزار های جانبی گیمینگ همواره در صدد معرفی محصولات جدید خود به علاقه مندان دنیای eSports هستند تا در عین جلب نظر آن ها بتوانند سهم بیشتری از این بازار پر در آمد را به خود اختصاص دهند. شرکت هایی که SteelSeries نیز یکی از فعال ترین آن ها به شمار می آید.

 

 

به تازگی شرکت SteelSeries صفحه کلید مکانیکی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که در واقع یک صفحه کلید رده ی گیمینگ محسوب می شود و به طور اختصاصی برای آن دسته از گیمر هایی طراحی شده است که در دنیای eSports به فعالیت حرفه ای مشغول هستند. این محصول جدید Apex M500 نام دارد که طراحان آن نام لقب تانک را برایش انتخاب کرده اند. مسلماً یکی از ویژگی های اصلی و مهم تانک عدم برخورداری از ظرافت یا زرق و برق بیهوده و بهره بردن از مقاومت و کارایی بسیار بالا برای انجام بی کم و کاست هدفی است که به طور ویژه به منظور انجام آن طراحی شده است. خصیصه ای که در صفحه کلید Apex M500 نیز به طور واضح مشاهده می شود. در واقع طراحان این محصول در هنگام طراحی صفحه کلید v تمامی موارد اضافه و زرق و برق های بیهوده ی موجود در بسیاری از صفحه کلید های اختصاصی مشابه رده ی گیمینگ را از معماری کلی Apex M500 حذف کرده اند تا این محصول در عین کارآمدی بسیار بالا برای فعالان حاضر در دنیای eSports از قیمت نسبتاً مناسبی هم برای آن ها برخوردار باشد. به منظور رسیدن به این هدف اصلی، صفحه کلید Apex M500بسیار ساده طراحی شده است و از هیچ گونه جزییات اضافه ای در معماری خود بهره نمی برد. شاید بتوان گفت تنها عنصر غیر قابل کاربردی که برای زیبا تر جلوه دادن شکل ظاهری این صفحه کلید به معماری آن اضافه شده است، وجود نور پس زمینه ای در این محصول بوده که تنها در قالب یک رنگ (رنگ آبی) طراحی شده است و می توان شدت و درخشندگی آن را در چهار حالت مختلف تنظیم کرد. در واقع صفحه کلید Apex M500 حتی از وجود کلید های قابل تنظیم اضافه ی ماکرو هم (که یکی از اجزای اصلی بسیاری از صفحه کلید های اختصاصی گیمینگ به شمار می رود) بی بهره است و همان گونه که به آن اشاره کردیم در نهایت سادگی و پرهیز از جزییات اضافه طراحی شده است. البته آن دسته از گیمر هایی که علاقه مند به شخصی سازی کلید های مورد استفاده ی خود در جریان انجام بازی های کامپیوتری مختلف هستند، می توانند این امر را از طریق استفاده از نرم افزار اختصاصی شرکت SteelSeries در صفحه کلید Apex M500 انجام دهند و به شخصی سازی کلید های موجود در این صفحه کلید مکانیکی برای انجام بازی های مورد علاقه ی خود بپردازند. البته با وجود سادگی بیش از حد ظاهر صفحه کلید Apex M500 باید گفت که این محصول در باطن خود بسیار کارآمد و کاربردی بوده و به شکل تمام قد در قامت یک صفحه کلید اختصاصی بازی های کامپیوتری ظاهر شده است. به عبارت بهتر ویژگی های مورد نیاز گیمر های پلتفرم PC نظیر نرم بودن کلید های مورد استفاده و قدرت پاسخگویی بالای آن ها (در عین وجود سر و صدای ناچیز) جزو ویژگی های اصلی صفحه کلید Apex M500 به شمار می رود و از همین رو این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری و فعالان حاضر در بخش ورزش های الکترونیک باشد. گفتنی است که صفحه کلید Apex M500 با قیمت 100 دلار در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته است.

حال که صحبت از ورزش های الکترونیک به میان آمد بد نیست به سراغ یکی از محبوب ترین بازی های کامپیوتری حاضر در دنیای eSports یعنی بازی Counter Strike: Global Offensive برویم. به طور حتم یکی از هیجان انگیز ترین رقابت های رسمی مربوط به این بازی در دنیای ورزش های الکترونیک، در تابستان سال جاری میلادی در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد. رویدادی که با نام ESL One Cologne شناخته می شود و به تازگی شاهد تایید جایزه ی یک میلیون دلاری آن هستیم. پیش از این شرکت Valve (به عنوان صاحب امتیاز اصلی مجموعه بازی های کانتر استرایک) خبر از این داده بود که به منظور جذاب تر شدن این بازی محبوب در نزد گیمر های حرفه ای فعال در دنیای eSports قصد بالا تر بردن جوایز اصلی مسابقات مهم و سالانه ی این بازی را دارد. نکته ای که در تورنمنت اصلی MLG این بازی (که هفته ی گذشته خاتمه یافت) شاهد تحقق یافتن آن بودیم و جایزه ی اصلی این بازی به رقم 1 میلیون دلار افزایش یافت. حال همین رقم جایزه برای تورنمنت پر هیجان شهر کلن نیز مورد تایید قرار گرفته است و به این ترتیب شرکت کنندگان در این رقابت انگیزه ی بیشتری برای پیروزی در رویداد ESL One Cologne خواهند داشت. گفتنی است که تورنمنت رسمی بازی کانتر استرایک شهر کلن آلمان از تاریخ پنجم تا هفتم ماه ژوییه ی سال جاری با آغاز رقابت های دور گروهی این رویداد کلید خواهد خورد و پس از آن در تاریخ 8 ژوییه نیز شاهد برگزاری دور نهایی این رویداد خواهیم بود.

منبع: سخت افزارمگ