مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پهپادها این بار برای مطالعه الگوی پرواز خفاش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند

این روزها پهپادها برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ارایه اینترنت در مناطق دور از دسترس و اکنون از این ربات‌های پرنده برای مطالعه حیوانات استفاده شده است. گروهی از محققان با بکارگیری پهپادها رفتار خفاش‌ها حین پرواز را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

تا پیش از این عمده مطالعاتی که روی پهپاد انجام می‌شد زمانی بود که این حیوانات روی زمین قرار داشتند و نحوه رفتار خفاش‌ها در حال پرواز تا به امروز برای دانشمندان یک راز باقی مانده است و تکنیک‌های نظارتی سنتی زمانی کع خفاش‌ها روی زمین هستند چندان مفید نیستند.

پهپادهایی که برای مطالعه رفتار خفاش‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند توسط Tom Morre ساخته شده اند، این پهپادها می‌توانند در مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده پرواز کنند و صدای خفاش‌ها را از طریق فرستنده فراصوت تشخیص می‌دهند. به این دلیل که این پهپادها می‌توانند در ارتفاع بیشتری پرواز کنند، احتمال می‌رود که داده‌های جمع آوری شده توسط آنها تصویر دقیق تری درباره نحوه پرواز خفاش‌ها ارایه کند.

نتایج این تحقیق هم چنین می‌تواند در بررسی‌های محیط زیستی مورد استفاده قرار گیرد تا پهپادها تعیین کنند که کدوم مکان برای قرار دادن توربین‌های بادی مناسب است تا از برخورد خفاش‌ها با آنها جلوگیری شود زیرا مشخص شده که یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ خفاش‌ها برخورد آنها با توربین‌های بادی است.

منبع: تک شات