مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پلتفرم Project Fi همگانی شد: هفت درس مهمی که گوگل آموخته است

یکی از مشغولیت های ذهنی همیشگی گوگل، ایجاد دسترسی افراد مختلف به اینترنت در مکان ها و موقعیت های مختلف است. از همین رو نیز حدود ده ماه پیش پروژه ای به نام Project Fi را کلید زد تا دسترسی افراد به شبکه بی سیم را در نقاط مختلف به سادگی فراهم سازد. این پلتفرم تنها از طریق دعوتنامه قابل استفاده بود، اما حالا نیاز به دعوتنامه برچیده شده و هر کسی می تواند برای داشتن آن ثبت نام کند.

گوگل در وبلاگ رسمی اندروید گفته که در طی این ده ماه هفت درس مهم درباره این پروژه را آموخته است که می تواند در آینده بسیار مورد استفاده قرار گیرد. این هفت درس رفتار کاربران و ساختار شبکه های بی سیم فعلی را به تصویر کشیده و ابزارهای مختلف را معرفی می کند.

۱. اهل سفر می توانند مشتریان خوبی برای Project Fi باشند

حتی در سفر هم میتوان از Project Fi استفاده کرده و به برقراری تماس و انتقال اطلاعات پرداخت. از زمان اجرای این پروژه، بیش از ۱۵ درصد کاربران در سفر های خارجی خود از این پلتفرم استفاده کرده اند، بدون آنکه مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای برقراری تماس و استفاده از سیستم دیتا شوند. در حال حاضر Project Fi در بیش از ۱۲۰ کشور قابل استفاده است (متاسفانه در حال حاضر ایران در این لیست قرار ندارد).

 

۲. دور و بر ما پر از اتصال Wi-Fi عمومی و با کیفیت است

این مسئله واضح است، اما امنیت این شبکه های عمومی Wi-Fi یکی از دغدغه های همیشگی بوده است. به همین خاطر گوگل نرم افزاری به نام Wi-Fi Assistant تدارک دیده تا بتواند مسئله امنیت را تا حدی مرتفع کند. بیش از ۵۰ درصد مشتریان Project Fi هر هفته از اتصالات Wi-Fi عمومی برای اتصال به شبکه استفاده می کنند.

 

۳. ابزاری برای مدیریت حجم مصرفی

گوگل ابزار های لازم مدیریت و نظارت بر میزان دیتای مصرفی را در اختیار کاربران قرار داده است. به طور متوسط هر کاربر در ماه ۱.۶ گیگابایت اطلاعات جابجا می کند.

 

۴. ارتباط فراتر از گوشی موبایل

گوگل از ماه دسامبر سیمکارت های دیتا مختص دیگر دستگاه ها (به جز گوشی های موبایل) را معرفی کرده است تا دست کاربران برای استفاده از اتصال شبکه روی دستگاه های مختلف باز باشد. این سیمکارت ها روی انواع مختلفی از دستگاه ها، از تبلت گرفته تا داخل ماشین مورد استفاده قرار گرفته است. این مسئله به خوبی نشان میدهد که مردم میخواهند به اتصال شبکه موبایل روی انواع دستگاه ها دسترسی داشته باشند.

 

۵. پشتیبانی توسط افراد واقعی

پلتفرم Project Fi دارای سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته توسط ایمیل، چت و تلفن است و از میان تمامی این موارد، همچنان برقراری تماس تلفن و صحبت با یک کارشناس پرطرفدار ترین گزینه در میان کاربران است. گوگل می گوید در ۹۵ درصد مواقع، کاربران در کمتر از ۲۰ ثانیه به یک کارشناس متصل می شوند.

 

۶. کاربران Project Fi خلاق هستند

اواخر دسامبر ۲۰۱۵، گوگل مجموعه لگو برای کاربرانش ارسال کرده تا برای خودشان یک پایه نگهدارنده گوشی برای مدیریت گوشی و کابل آن داشته باشند. گوگل از نتایج آنها شگفت زده شد!

 

۷. کسی از صف خوشش نمی آید!

پیش از این برای حفظ کیفیت و ارزیابی سیستم، Project Fi تنها از طریق دعوتنامه قابل استفاده بود. سیستم دعوتنامه ای برچیده شده و حالا تمامی افراد قیم ایالات متحده می توانند بدون آنکه منتظر بمانند، آن را دریافت کنند. گوگل برای ترغیب بیشتر کاربران برای خرید Project Fi، تخفیف ۱۵۰ دلاری برای گوشی نکسوس 5X را به مدت یک ماه برای مشتریان فراهم کرده است.

منبع: سخت افزارمگ