مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

پرینتر سه بعدی «داوینچی نانو» رسماً رونمایی شد

چند روزیست که سوت آغاز نمایشگاه CES 2017 به صدا در آمده و در این بین، کمپانی های بزرگ و کوچک دنیا، هر کدام سعی کرده اند تا با رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسان داخلی خود، نگاه بازدیدکنندگان این رویداد بزرگ دنیای الکترونیک را به خود جلب کنند. شرکت XYZprinting نیز که سالهاست در زمینه تولید انواع پرینترهای سه بعدی فعالیت می کند، از پرینتر سه بعدی جدید خود تحت عنوان Da Vinci Nano پرده برداشت.

این شرکت که همواره رقابتی نزدیک را با کمپانی های رقیب همانند Makerbot دارد، فرصت به دست آمده در CES امسال را غنیمت شمرد و پرینتری سه بعدی، قابل حمل و ارزان قیمت را که تنها 230 دلار قیمت دارد، برای علاقه مندان معرفی کرد.

همانطور که می دانید چند سالیست که تکنولوژی چاپ سه بعدی، بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده و اخیراً دانشمندان به موفقیت های چشمگیری در زمینه تولید انواع دستگاه ها و محصولات با کمک این پرینترها دست یافته اند. از این رو، شرکت XYZprinting، محصول جدید خود به نام «داوینچی نانو» را برای تازه کارها روانه بازار خواهد کرد.

به گفته این شرکت، اگرچه این پرینتر با قیمتی نسبتاً پایین و به منظور استفاده افراد تازه کار طراحی شده، اما چیزی از قابلیت و کیفیت محصولات مدل بالای این شرکت و یا نمونه های مشابه موجود در بازار کم ندارد. همچنین، از آن جایی که این محصول مبتنی بر تکنولوژی Plug & Play است، با اتصال به هر کامپیوتر به صورت خودکار نصب و قابل استفاده می شود و کاربران ویندوز 10 دیگر نیازی به نصب هیچگونه درایوری نخواهند داشت.

متاسفانه عرضه این پرینتر سه بعدی به اواخر سال جاری میلادی موکول شده، اما با توجه به قیمت پایین و قابلیت هایی که به آن مجهز شده است، می توان گفت که ارزش صبر کردن تا آن زمان را خواهد داشت.

منبع: تک شات