مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هندزفری جدید سونی با نام Xperia Ear آماده فروش می‌شود

اگر خاطرتان باشد سونی طی کنفرانس MWC در ماه فوریه از یک هندزفری بلوتوث رونمایی کرد که از آن پس دیگر در سکوت کامل به سر برده است. این گجت Xperia Ear نام دارد و بالاخره در تاریخ 13 دسامبر (23 آذر) آماده فروش می‌شود. ظاهرا در همان روز از فروشگاه‌های آمازون، B&H و Fry’s نیز با قیمت 199 دلار قابل سفارش است. در ادامه جزئیات بیشتری از اکسپریا ایر را بررسی می‌کنیم، پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

این هندزفری بسیار سبک‌وزن است و با بدنه مشکی گرافیتی‌اش به راحتی در گوش جا می‌شود. گول جثه کوچکش را نخورید؛ سونی در همین بدنه ظریف سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و تشخیص نزدیکی را کنار یکدیگر جا داده است. سنسورها به گجت کمک می‌کنند که هنگام قرارگرفتن در گوش به صورت خودکار روشن شود و به عنوان مثال با تکان سریع سر به تماس ورودی پاسخ دهد. این قابلیت اگرچه بسیار جالب به نظر می‌رسد، به هر حال اختراع سونی نیست و از گجت دیگری به نام Moto Hint از محصولات موتورولا گرفته شده است.

همان‌طور که می‌دانید سایز حفره گوش همه انسان‌ها با هم یکسان نیست که به همین دلیل سری‌هایی پلاستیکی با سایزهای مختلف برای ایر در نظر گرفته شده است. باتری گجت 65 میلی‌آمپر ساعت است و نکته جالب این‌که محفظه‌اش نقش شارژر دستگاه را بازی می‌کند. باتری محفظه 300 میلی‌آمپر ساعت است و در مجموع ایکسپریا ایر با یک بار شارژ می‌تواند 4 ساعت تماس صوتی برقرار کند و حدودا 80 ساعت در حالت آماده به کار باقی بماند. به نقل از سونی:

با استفاده از سنسور نزدیکی و تکنولوژی Sony Agent، کاربران می‌توانند مواردی مانند پیامک‌های ورودی، آخرین اخبار روز و برنامه‌های روزانه را که در تقویم تنظیم شده‌اند به راحتی بدون نیاز به استفاده از دست‌هایشان بشنوند. نکته دیگر این‌که اکسپریا ایر از دستورات صوتی هم پشتیبانی می‌کند؛ بدین معنا که پیامک دریافتی برای شما خوانده می‌شود، سپس شما با دستور صوتی پیامکی در جواب ارسال می‌کنید یا با مخاطبتان تماس می‌گیرید بدون این‌که گوشی را از جیبتان خارج کنید. قبول یا رد تماس‌ها هم با حرکات سر قابل انجام است و نیازی به نگاه‌کردن به صفحه اسمارت‌فون نیست.

از جمله دیگر امکانات هندزفری بلوتوث سونی باید به NFC، بلوتوث نسخه 4.1 و سازگاری با همه گوشی‌هایی که اندروید 4.4 و بالاتر دارند اشاره کرد. همچنین برای اکسپریا ایر اپلیکیشنی نیز به همین نام تولید شده که از اینجا قابل دانلود است.

نظر شما درباره اکسپریا ایر چیست؟ آیا جایی در سبد خرید شما دارد؟ به نظر شما قیمت 199 دلار (حدودا 700 هزارتومان) برای این گجت منصفانه است؟ آیا شما هم از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنید؟

منبع: جی اس ام