مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

هدست واقعیت مجازی Huawei VR برای رقابت با Gear VR معرفی شد

این طور که به نظر میرسد فناوری بزرگ بعدی که در دنیای این صنعت فراگیر خواهد شد فناوری واقعیت مجازی خواهد بود. مطمئنا اولین صنعتی که از واقعیت مجازی تاثیر خواهد گرفت صنعت بازی های کامپیوتری است و پس از آن هم دنیای گوشی های هوشمند بر اثر واقعیت مجازی متحول خواهد شد. تقریبا تمامی ابر کمپانی های فعال در دنیای گوشی های هوشمند امروزه هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را معرفی کرده اند یا در پی اقدام آن هستند. از مایکروسافت و هولولنز گرفته تا هدست واقعیت مجازی اچ تی سی و Gear VR سامسونگ و هدست سونی که قرار است تجربه ی جدیدی را برای کاربران پلی استیشن به ارمغان بیاورد. اکنون هواوی رقیبی جدید را در این زمینه برای دیگر هدست ها معرفی کرده است.

اکنون پس از اینکه سامسونگ، پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 7 را معرفی کرد، هدست واقعیت مجازی Gear VR را نیز به عنوان یکی از لوازم جانبی این گوشی در اختیار کاربران گذاشت هر چند این هدست باید جداگانه خریداری شود. اصلی ترین تفاوت بین هدست VR و دیگر هدست های واقعیت مجازی مانند Oculus Rift و HTC Vive این است که این دو هدست نیاز به یک کامپیوتر رده بالا برای اجرا شدن دارند اما Gear VR سامسونگ و دیگر هدست های واقعیت مجازی مخصوص موبایل تنها به یک گوشی هوشمند رده بالا نیاز دارند که با این فناوری سازگار باشد.

حال جدیدترین هدست واقعیت مجازی توسط کمپانی نام آشنای هواوی با نام Huawei VR رونمایی شده است. این هدست یک درگاه در جلوی خود دارد جایی که گوشی هوشمند بر روی آن قرار میگیرد و به عنوان یک چینش صفحه نمایش دوگانه عمل میکند. ظاهرا هدست واقعیت مجازی هواوی با اکثر گوشی های هوشمند اخیر این کمپانی مانند هواوی پی 9 و پی 9 پلاس و البته فبلت Mate 8 سازگار است. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که وضوح تصویر هر سه مدل گوشی های ذکر شده فول اچ دی 1080p است که این ممکن است باعث شود با توجه به اینکه صفحه نمایش هنگام استفاده از هدست بسیار به چشمان کاربر نزدیک است ، بهترین خروجی از واقعیت مجازی را به کاربر ارائه ندهد و در این زمینه مطمئنا هر چقدر که رزولوشن صفحه نمایش بالاتر باشد خروجی نمایش واقعیت مجازی نیز بهتر خواهد بود.

huaweivr2

از دیگر مشخصاتی که هدست واقعیت مجازی Huawei VR به آن ها مجهز شده است، میتوان به لنز های قابل تنظیم، فیلتر ضد نور آبی، پنل لمسی، دکمه ی بازگشت و دکمه ی تنظیم صدا در سمت راست هدست اشاره کرد. این هدست تا زاویه ی 95 درجه را پشتیبانی میکند در حالی که Gear VR سامسونگ از زاویه  ی 96 درجه پشتیبانی میکند. طبق گزارشات Huawei VR اولین هدستی است که صدای 360 درجه ای را برای کاربر به ارمغان میآورد.

مطمئنا هنوز برای تصمیم گیری در مورد عملکرد این هدست زود است و باید منتظر بازخوردها از سوی کاربران این هدست پس از عرضه باشیم. به نظر میرسد هواوی بسته های ویژه ی خوبی برای خریداران این هدست در نظر گرفته است و طی معرفی Huawei VR، این کمپانی ادعا کرد که هنگام عرضه ی این هدست، بیش از 4000 فیلم رایگان، بیش از 40 بازی و 150 تور پانورامیک و بیش از 350 تصویر پانورامیک در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. در این مراسم هواوی صحبتی از زمان عرضه و قیمت هدست Huawei VR نکرد.

منبع: سخت افزارمگ