مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نگاهی به نخستین و تنها اسمارت فون کمپانی آمازون

چند سال پیش شایعاتی به گوش می خورد که از معرفی اسمارت فونی جالب توجه توسط کمپانی آمازون خبر می داد. این رویای آمازون بالاخره به تحقق پیوست و در روز 18 ژوئن سال 2014، این کمپانی از Amazon Fire Phone پرده برداشت. این گوشی با نمایشگر ال سی دی 4.7 اینچی دارای رزولوشن 720×1280 معرفی شد. پردازنده این گوشی یک اسنپدراگون 800 بود که از تراشه ای چهارهسته ای با فرکانس پردازش 2.2 گیگاهرتز و تراشه گرافیکی آدرنو 330 برخوردار بود. اسمارت فون آمازون از دو گیگ رم و فضای حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی نیز بهره می برد. یک باتری 2400 میلی آمپر ساعتی نیز توان لازم را برای عملکرد این گوشی فراهم می آورد. در خصوص دوربین های این محصول هم باید گفت که دوربین پشتی یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و دوربین سلفی آن 2.1 مگاپیکسلی بودند.
گوشی Fire Phone آمازون از چهار دوربین در پنل جلویی و LED های مادون قرمز برخوردار بود که امکان ثبت عکس های سه بعدی را فراهم می کرد. آمازون همچنین روی واکنش مثبت کاربران نسبت به ویژگی Firefly خیلی حساب کرده بود. فشار ممتد بر روی دکمه دوربین بر روی کناره ی گوشی این ویژگی را فعال می کرد. در این جا مواردی همچون کتاب ها، کدهای QR، کدهای UPC، آدرس های اینترنتی، شماره تلفن ها، موزیک و بسیاری عناوین دیگر توسط این اپلیکیشن اسکن و شناسایی می شد. بعنوان مثال، با اسکن یک کتاب، عنوان کتاب و نام نویسنده بر روی نمایشگر به نمایش درمی آمد. در ضمن قیمت عرضه کتاب در آمازون نیز نمایش داده می شد.
اما آمازون، همانند تبلت هایش، تصمیم گرفت در این گوشی نیز از نسخه انشعابی اندروید استفاده کنند. این به معنی عدم دسترسی کاربران به گوگل پلی استور بود. در عوض، آمازون اپ استور تعداد محدودی اپلیکیشن را ارایه می داد و این یکی از دلایلی بود که گوشی Fire Phone آمازون عملا از لحظه ی معرفی شکست خورده بود. Fire Phone فقط توسط اپراتور ای تی اند تی و مدل 32 گیگی آن به قیمت 199.99 دلار و مدل 64 گیگابایتی آن به قیمت 299.99 دلار عرضه می شد. این گوشی فروش خوبی را تجربه نکرد و علیرغم وعده آمازون به تولید نسل دوم این گوشی ها، تجربه تلخ فروش باعث شد این گوشی اولین و آخرین اقدام آمازون در این حوزه باشد.

منبع: تک شات