مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نویسنده‌ی کتاب Metro خبر از ساخت نسخه‌ی جدید این بازی می‌دهد

دمیتری گلاخفسکی، نویسنده‌ی مطرح سری کتاب‌های Metro اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای را برای نوشتن ادامه‌ی کتاب Metro 2035 در نظر ندارد اما این به معنای عدم تولید نسخه‌ی بعدی بازی توسط استودیوی 4A Games نیست. بنابراین می‌توان انتظار داشت که 4A Games در حال تولید نسخه‌ی بعدی بازی باشد.

نویسنده‌ی سری کتاب‌های مترو در پاسخ به کاربران Reddit اعلام کرد که کتاب Metro 2035 به عنوان آخرین کتاب نوشته شده از سری رمان‌های Metro خواهد بود. وی با بیان این که پایان آخرین کتاب به طوری بوده که به جواب‌های زیادی پاسخ داده شده اعلام کرد که شخصیت آرتور همچنان می‌تواند در دیگر رسانه‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.
سخنان دمیتری به طور غیر مستقیم به استودیوی سازنده‌ی بازی Metro مربوط می‌شود. در ماه گذشته، خبری را مبنی بر ساخت نسخه‌ی بعدی این بازی توسط ناشر بازی دیپ‌ سیلور منتشر کردیم. بازی مطرح Metro 2033 براساس کتابی با همین نام تولید شد اما رمان دوم با نام Metro 2034 هیچ‌گاه تبدیل به بازی نشد تا نویسنده‌ی این رمان با دیپ‌سیلور برای تولید بازی Metro: Last Light همکاری کند. نسخه‌ی دوم بازی هرگز نتوانست داستان مورد نظر دمیتری را به تصویر بکشد به همین منظور، کتاب سوم با نام Metro 2035 روانه بازار شد.
نویسنده‌ی کتاب از رابطه‌ی میان بازی و کتاب‌های نوشته شده به عنوان «فرزندان خود» یاد کرده است:

در کتاب Metro 2035 خط داستانی رمان‌های قبلی و بازی همگی با هم در یک‌جا آورده شده است. شخصیت‌های جدید از بازی‌ و کتاب‌های قبلی در این کتاب حضور دارند. بازی‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های سینمایی همگی هنر متفاوتی را به نمایش می‌گذارند. شما هیچ‌وقت نمی‌توانید یک کتاب را به بازی یا فیلم تبدیل کنید چرا که بازی و فیلم سینمایی قوانین خاص خود را دارند. برای این کار، به یک پروسه‌ی تبدیل نیازمند خواهید بود. پروسه‌ای برای تبدیل کتاب به فیلم و بازی موفق.

در کتاب اول، آرتور شخصیت اصلی داستان تنها یک نفر را می‌کشد اما برای ساخت یک بازی شوتر سه بعدی، طبیعتا کشتن یک نفر طی روند بازی منطقی به نظر نمی‌رسد. من انتظار این را نداشتم که بازی‌های Metro خط به خط داستان کتاب را دنبال کنند و سازندگان بازی نیز به بهترین شکل ممکن با ایجاد نوآوری‌های خلاقانه شاهکاری مستقل را براساس داستان کتاب منتشر کردند. قانون زندگی همین است: باید با افراد مستعد کار کرد و آزادی عمل را به آن‌ها داد.

نویسنده‌ی سری کتاب‌های Metro در مورد پایان بازی نیز بیان کرد که وی هیچ‌گونه مشکلی با پایانی متفاوت نسبت به پایان کتاب ندارد و ادامه داد که از پایان‌های جدید و متفاوت از کتاب‌ها استقبال می‌کند.
در هر حال، به نظر می‌رسد که استودیوی 4A Games در حال کار بر روی تولید نسخه‌ی بعدی بازی Metro باشد. طبیعتا تا عرضه‌ی این بازی زمان زیادی باقی مانده و در صورتی که نسخه‌های قبلی این شاهکار را به اتمام نرسانده‌اید بهتر است نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن را برای کنسول‌های نسل هشتمی خریداری کنید.

منبع: تک شات