مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نقشه گوگل ساختمان‌ها و مسیرهای مناسب برای استفاده از ویلچر را نشان می دهد

چند سالیست که استفاده از سرویس های تعیین موقعیت ماهواره ای همچون گوگل مپ مورد توجه کاربران محصولات هوشمند قرار گرفته و از این رو، شرکت ها تمامی تلاش خود را به کار بسته اند تا بتوانند با اضافه کردن قابلیت ها و ویژگی های جدید، نه تنها کاربران فعلی خود را حفظ کنند، بلکه سایر کاربران را نیز به استفاده از سرویس های نقشه خود جذب کنند.

در همین رابطه، کمپانی گوگل اخیراً قابلیتی جدید را تحت عنوان «Wheelchair Accessible Entrance» در نقشه خود گنجانده است که می تواند برای افراد معلول و به طور کل، آن هایی که از صندلی چرخ دار یا همان ویلچر برای جابجایی استفاده می کنند، بسیار مفید و کاربردی باشد.

بر این اساس، این افراد می توانند در هنگام ورود به یک ساختمان و یا تردد از یک مسیر، مشخص کنند که آیا ساختمان و یا مسیر مورد نظر از امکانات لازم برای استفاده از ویلچر برخوردار است یا خیر.

البته هنوز این قابلیت به طور کامل، تمامی مسیرها و موقعیت ها را پوشش نمی دهد و گفته می شود که به زودی به گردآوری اطلاعات بیشتر، تکمیل خواهد شد. در این بین، گوگل می تواند از سازمان نهایی همچون Wheelmap که اخیراً پایگاه های داده ای را در این زمینه آماده کرده اند، کمک بگیرد اما متاسفانه اطلاعات گردآوری شده این سازمان، شامل تمامی شهرها نمی شود و تنها محدود به چند شهر خاص است.

از این رو، گوگل در حال حاضر به کمک هایی که می تواند از طریق مردم عادی دریافت کند، روی آورده تا بتواند مجموعه های اطلاعاتی خود را در این زمینه توسعه دهد، اما این کار نیازمند زمان است و چند ماهی به طول خواهند انجامید.

این ایده از سوی یکی از کارمندان گوگل به نام ریو آساکا مطرح شد. بر اساس قوانین گوگل، کارمندان این شرکت می بایست 20 درصد از ساعات کاری خود در طول هفته را به اضافه کردن ویژگی ها و قابلیت های جانبی به سرویس های این کمپانی اختصاص دهند و این طرح نیز در همین بازه زمانی به ذهن آساکا خطور کرد.

منبع: تک شات