مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نشست گوگل و اوراکل برای توافق نتیجه ای نداشت، کشیده شدن نزاع به دادگاه

اختلافات همیشه بین کمپانی های بزرگ بر سر هر مسئله ای وجود داشته اند اما طی سال های اخیر این اختلافات به اوج خود رسیده است و در اکثر این اختلافات ،سازندگان تلفن های همراه و یا کمپانی هایی که در این زمینه دستی بر کار دارند حضور داشته اند. شرکت اوراکل که یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری جهان به شمار میرود، سال 2010 از گوگل به خاطر نقض پتنت رابط برنامه نویسی جاوا شکایت کرد و کار این دو ابر کمپانی به دادگاه کشیده شد. اکنون پس از تقریبا 7 سال این دو با یکدیگر به توافق نرسیده اند و مجددا به زودی هر دو کمپانی در دادگاه حاضر خواهند شد.

 

به سال 2010 برمیگردیم، زمانی که اوراکل کمپانی گوگل را به دلیل استفاده از رابط برنامه نویسی جاوا بدون آنکه از اوراکال مجوزی را دریافت کند، متهم کرد. در آن زمان گوگل ادعا کرد که API های استفاده شده نمیتوانستن انحصاری بوده باشند و در حالی که دادگاه بدوی این را تائید کرده بود این تصمیم دو سال پیش تا حدودی معکوس شد. از آن پس، دادگاه عالی این پرونده را مجددا برای محاکمه به دادگاه بدوی ارسال کرد. شرکت اوراکل ادعا میکند که کمپانی گوگل در سال های اخیر 22 میلیارد دلار از اندروید در آمد کسب کرده است و این در حالیست که گوگل از بخش موتور جستجو 9.3 میلیارد دلار درآمد داشته است. در این میان تنها 475 میلیون دلار به خسارات وارد شده اختصاص داده شده است در حالی که 8.83 میلیارد دلار باقی مانده، منافع گوگل را از فروش اپلیکیشن ها و تبلیغات اندرویدی پوشش داده اند.

پس از آنکه گوگل اعلاک کرد که در اندروید N از JavaJDK متن باز استفاده خواهد کرد، هر دو طرف تصمیم گرفتند که با هم نشستی داشته باشند تا در صورت امکان اختلافات را حل و فصل کنند. پس از نشست و مذاکره ای که حدودا 6 ساعت به طول انجامید این نشست نتیجه ای را برای هر دو طرف در پی نداشت و اعلام شد که مذاکره ی دیگری نیز در کار نخواهد بود.

این دومین نشست خارج از دادگاه اوراکل و گوگل برای برطرف کردن اختلافات بین این دو شرکت بود. اما همان طور که پس از آخرین نشست غیر موفقیت آمیز در دادگاه نیز به آن اشاره شده بود ” برخی موارد نیاز به آزموده شدن دارند. ” که ظاهرا به یکی از این دو شرکت مربوط میشود. اکنون هر دو کمپانی ماه بعد به دادگاه بازخواهند گشت و باید دید دادگاه حق را به کدامیک از دو طرف میدهد.

منبع: سخت افزارمگ