مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نسل جدید اپل واچ‌ احتمالا به بند های هوشمند مجهز خواهد بود

اپل به تازگی تقاضانامه جدیدی برای ثبت یک پتنت را ارایه داده و اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (United States Patent and Trademark Office) نیز این تقاضانامه را منتشر کرده است. این پتنت مربوط به یک بند برای یک محصول پوشیدنی است که به فناوری‌های مختلفی مجهز خواهد بود. با تک شات همراه باشید.

مطابق با اطلاعات ارایه شده در تقاضانامه این پتنت، این بند جدید دارای مکانیزمی برای ورودی‌های لمسی خواهد بود به این ترتیب احتمالا اپل در فکر طراحی یک بند هوشمند برای اپل واچ است، بندی که برخی از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند اپل به صورت مستقیم در آن تعبیه خواهد شد.

این بند هوشمند به یک موتور بازخورد لرزشی و سایر سخت افزارهای مورد نیاز مجهز خواهد بود و می‌تواند به صورت هماهنگ در کنار محصول پوشیدنی ایفای نقش کند. به این ترتیب می‌توان با استفاده از این طراحی، اندازه دستگاه را کاهش داد یا با قراردادن اجزای دستگاه در موقعیت‌های مختلف، تجربه‌های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار داد.

هنوز مشخص نیست که اپل قصد دارد از این فناوری جدید در ساعت‌های هوشمند سال بعد استفاه کند یا نه اما احتمال استفاده از چنین بندی جدیدی دور از ذهن نیست، تمامی اپل واچ‌ها دارای یک پورت داده مخفی زیر اتصال دهنده بند به ساعت هستند، این پورت که دارای 6 پین است می‌تواند به منظور اتصال است به میزهای تست محصول در فروشگاه‌های اپل استفاده شود اما این پورت داده قابلیت انتقال اطلاعات بین اپل واچ و سایر دستگاه‌ها را نیز داد به این ترتیب احتمال استفاده از آن برای اتصال یک بند جدید هوشمند کاملا طبیعی است. استفاده از این بندهای جدید می تواند موجب باریک شدن طراحی کلی ساعت و ارتقای تجربه کاربری افراد شود.

منبع: تک شات