مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نرخ فریم بازی‌های عرضه‌شده برای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در ایکس‌باکس Scorpio، متفاوت نیست

کنسول بازی ایکس‌باکس Scorpio از زمان معرفی، به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات وب‌سایت‌های فناوری تبدیل شده است؛ عده‌ای، معرفی این کنسول را که سال آینده عرضه خواهد شد، یک سیاست نادرست می‌دانند و عده‌ای، این کنسول را برگ‌برنده مایکروسافت در نبردهای تبلیغاتی علیه کنسول پلی‌استیشن سونی عنوان می‌کنند. با این‌حال، واضح است که معرفی کنسول ایکس‌باکس Scorpio و ایکس‌باکس One S، باعث می‌شود تا رقابت‌ کنسول‌های بازی به مرحله جدیدی برسد و از طرفی، ممکن است فروش کنسول‌های بازی مایکروسافت را به دلیل سردرگمی این شرکت، به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد. مدیر کل استودیوهای مایکروسافت به‌تازگی، اعلام کرده است که نرخ فریم بازی‌های عرضه‌شده برای نسخه اصلی ایکس‌باکس وان در ایکس‌باکس Scorpio، متفاوت نخواهد بود؛ از این صحبت، کاملاً واضح به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در بازار کنسول‌های خانگی با معرفی کنسول‌های جدید خود، شتاب‌زده عمل کرده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

مدتی پیش، فیل اسپنسر عنوان کرد که بازی‌ها برروی کنسول ایکس‌باکس Scorpio می‌تواند بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان را با فریم‌ریت بیشتری اجرا نماید اما اظهارنظر جدید مدیر کل استودیوهای مایکروسافت، واقعاً همه را گیج‌ کرده است!

در طی یک مصاحبه، شانون لافتیس، جزئیات جدیدی را از نرخ فریم بازی‌های کنسول ایکس‌باکس Scorpio فاش کرده است که کمی با اظهارات فیل‌ اسپنسر، متضاد است. شانون لافتیس، می‌گوید:

نرخ فریم اجرای بازی‌های کنسول‌ ایکس‌باکس وان برروی ایکس‌باکس Scorpio با کنسول اصلی، تفاوت نخواهد داشت و علت آن، این است که به‌طور معمول، نرخ فریم توسط سازنده مشخص می‌شود و این موضوع برای مکانیک گیم‌پلی، اقدامی درست است. علاوه‌براین، شما لزوماً تمایلی ندارد تا دو مکانیک مختلف را برای دو کنسول متفاوت، طراحی نمایید.

زمانی‌که از شانون لافتیس، پرسیده شد چرا کنسول بازی ایکس‌باکس Scorpio برخلاف این موضوع که سخت‌افزار قدرت‌مندتری دارد، عناوین ایکس‌باکس وان را با مدل اصلی به‌طور مشابه‌ای اجرا می‌کند؛ وی عنوان کرد:

به‌طور معمول، بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان برروی ایکس‌باکس Scorpio، مشابه با کنسول اصلی اجرا خواهد شد. یک مثال خوب برای آن، بازی Killer Instinct است؛ عنوانی که کاربران کنسول‌ ایکس‌باکس وان و ویندوز مایکروسافت می‌توانند به‌طور مشترک، تجربه نمایند. نرخ فریم بازی برروی 60 فریم بر ثانیه، قفل شده است. می‌توانیم با اعمال تغییراتی، نرخ فریم بیشتری در رایانه‌های رده‌بالا و قدرت‌مند داشته باشیم اما این اقدام، ماهیت رقابتی بازی را خراب می‌کند.

به‌نظر می‌رسد کنسول ایکس‌باکس Scorpio تنها برروی آمار و ارقام متمرکز شده است و در واقعیت، تجربه خیلی متفاوتی را برای کاربران به ارمغان نخواهد آورد. کنسول بازی ایکس‌باکس Scorpio با مشخصات فوق‌العاده قدرت‌مند خود، عناوین کنسول ایکس‌باکس را با همان نرخ فریمی اجرا می‌کند که برروی کنسول اصلی، اجرا می‌شود. با این‌حال، امیدواریم که مایکروسافت بتواند وضوح 4K را با تمامی عناوین قابل اجرا در کنسول بازی ایکس‌باکس Scorpio، ارائه دهد.

منبع: ترنجی