مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

موجودی کارت گرافیک Radeon RX 480 در زمان عرضه بیش از 25 برابر کارت گرافیک GTX 1080 خواهد بود!

تنها چند روز دیگر تا عرضه کارت گرافیک RX 480 باقی مانده است و طبق اخبار منتشر شده از خرده‌فروشی‌ها، موجودی این کارت گرافیک در زمان عرضه 25 برابر بیش از موجودی کارت گرافیک GTX 1080 خواهد بود و این می‌تواند به فروش این کارت گرافیک کمک شایانی کند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نمایندگان AMD در حال ارسال این کارت‌گرافیک به عمده فروشان و خرده فروشی‌های آمریکا هستند و تا چند ساعت دیگر ارسال این کارت گرافیک به اروپا و آسیا آغاز می‌شود. در تصویر ابتدای مطلب نسخه رفرنس شرکت گیگابایت نمایان است که در حال ارسال به بازارهای جهانی می‌باشد. در حال حاضر به دلیل استقبال بالا از GTX 1080 موجودی این کارت به پایان رسیده اما با تدابیری که AMD برای کارت گرافیک RX 480 اندیشیده بعید است که چنین مشکلی ایجاد شود.

تراشه به کار رفته در این کارت گرافیک Polaris 10 می‌باشد که مجهز به 36 واحد پردازشی یا به عبارتی Compute Unit (cu) است. مجموعا 2304 پردازنده جریانی در 36 واحد پردازشی این تراشه گردآوری شده‌اند. این کارت گرافیک در دو نسخه 4 گیگابایتی و 8 گیگابایتی (هر دو با حافظه GDDR5) عرضه خواهد شد و توان حرارتی آن 150 وات خواهد بود که این مقدار در مدل مرجع توسط یک کانکتور 6 پینی برق تامین می‌شود. پهنای باند 256 بیتی و تعبیه درگاه دیسپلی‌پورت 1.3/1.4 به همراه ویژگی ارزشمند HDR از دیگر ویژگی‌های این کارت گرافیک هستند.

انتظار می‌رود مدل 4 گیگابایتی این کارت گرافیک قیمتی در حدود 199 دلار و مدل 8 گیگابایتی آن قیمت 229 دلاری داشته باشد. دیدگاه شما چیست؟

منبع: ترنجی