مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مرسدس بنز اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری خودروها عرضه کرد

از ابتدای زمانی که خودروها اختراع شدند تا به امروز، رسم شرکت ها همواره به این شکل بوده که یک خودرو را به یک مشتری فروخته اند و منتظر مانده اند تا پس از گذشت چند سال و از رده خارج شدن خودرو، خودروی جدیدی را به مشتریان قبلی شان بفروشند. با این حال، این روش دیگر در حال منسوخ شدن است و مرسدس بنز یک گام دیگر برای کنار گذاشتن آن برداشته است.
سرویس جدیدی که مرسدس بنز در شهر مونیخ به راه انداخته croove نام دارد و کاربران آن می توانند خودروهای موردنظرشان را به اشتراک بگذارند. با این حال، این سیستم برای همه نوع خودرو و همه افراد آزاد است.
این سرویس هم اکنون به صورت اپ موبایل برای سیستم عامل iOS عرضه شده و نسخه اندروید آن نیز به زودی عرضه می شود. اعضای این سرویس می توانند پس از ثبت نام، مشخصات خودروی خود را به ثبت برسانند و قیمتی را برای اجاره آن تعیین می کنند. البته عمر خودرو نباید بیشتر از پانزده سال باشد.
افراد داوطلب برای اجاره خودروها باید حداقل بیست و یک سال سن و دارای گواهینامه رانندگی باشند. کاربران با استفاده از این اپ، خودرویی که مدنظرشان است را پیدا کرده و با صاحب آن تماس می گیرند و در نهایت، قرار ملاقات برای دیدار باهم می گذارند. البته مرسدس تلاش می کند با ابداع روشی مبتنی بر رمز عبور، نیاز به داشتن کلید خودرو را حذف کند تا اشتراک خودروها آسان تر شود.
طرح Croove بخشی از راهبرد جامع مرسدس بنز با نام CASE است. CASE در واقع مخفف کلمات ارتباط، رانندگی خودران، اشتراک گذاری و سیستم های رانندگی الکتریکی است. مرسدس این طرح را از تابستان امسال آغاز کرد و قصد دارد ایده های خود در این زمینه را محقق سازد. خودروی الکتریکی خودران این شرکت نیز زیر نظر همین مجموعه مدیریت می شود.

منبع: تک شات