مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مدیرعامل کمپانی اوبر از تیم مشاوره‌ای دونالد ترامپ کنار کشید

تراویس کالانیک، مدیرعامل کمپانی اوبر که اخیراً به همراه تنی چند از همتایان خود در کمپانی های بزرگ عرصه تکنولوژی، به تیم مشاوره ایدونالد ترامپ اضافه شده بود، به دلیل فشارهای وارده از سوی مشتریان و همچنان کارمندان این شرکت، از تصمیم خود برای کناره گیری از این گروه خبر داد.

به دنبال دستور اجرای اخیر ترامپ مبنی بر منع ورود تبعه هفت کشور مسلمان جهان از جمله ایران به خاک آمریکا، موجی از انتقادات از سوی شهروندان آمریکایی و همچنین چهره های سرشناس دنیای تکنولوژی از جمله جف بزوس، تیم کوک، مارک زاکربرگ، ساتیا نادلا و ایلان ماسک علیه وی به راه افتاد و اکنون، کارمندان و همچنین مشتریان سرویس حمل ونقل عمومی آنلاین اوبر برای بیان اعتراض خود نسبت به این تصمیم، از مدیرعامل اوبر خواستند تا خود را از تیم مشاوره ای کسب و کار ترامپ کنار بکشد.

کالانیک در ایمیلی به کارکنان اوبر نوشت:

ملحق شدن به این گروه، به معنی حمایت از رئیس جمهور و برنامه های وی نیست؛ من اخیراً گفت و گوی کوتاهی را با ترامپ در خصوص مواضعش علیه مهاجران داشتم و نگرانی های شما (کارمندان) را به سمع وی رساندم. در حال حاضر، راه های متعددی برای حل مشکل مهاجران وجود دارد و هدف من از عضویت در این گروه مشورتی این بود که بتوانم به نوبه خود، حداکثر تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار ببندم.

در حال حاضر، بخش عمده ای از مشتریان خدمات حمل و نقل اوبر از مهاجران هستند و اخیراً به دلیل حضور کالانیک در جمع مشاوران ترامپ، کمپینی برای عدم استفاده از تاکسی های این شرکت و حذف اپلیکیشن های اوبر به راه افتاده که این موضوع، نگرانی های مسئولین این شرکت را به دنبال داشته که در نهایت، منجر به کناره گیری کالانیک از این گروه شد.

گفته می شود که این اقدام می تواند سایر اعضای تیم مشاوره ای ترامپ را نیز تحت فشار قرار دهد و به نظر می رسد که در ملاقاتی که قرار است در جمعه پیش رو، میان این گروه و ترامپ صورت گیرد، بیش از پیش بر روی این مسئله تاکید و راهکارهایی به منظور رفع این مشکل ارائه شود.

منبع: تک شات