مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ما میگیم: خخخخخخ، بقیه دنیا موقع خندیدن چی می نویسن؟

قطعا کسی انتظار ندارد که روی صفحه کلید کوچک موبایل برای بیان حس و حال خنده وقت گذاشته و بنویسد “وای خیلی خنده دار بود” یا “قاه قاه ترکیدم از خنده”! ما میخواهیم خیلی سریع و موثر احساس خود را در شبکه های اجتماعی و نرم افزار هایی همچون تلگرام منتقل کنیم! ما ایرانی ها از عبارت “خخخخخخ” استفاده می کنیم و همانند ما، ملت های دیگر هم عبارت های خاص خود را دارند که روزنامه ای به نام Latinos Post در صفحه فیسبوک خود به شکلی جالب به آن پرداخته است.

از زمان یاهو مسنجر و ابزار های ارتباط اینترنتی قبل از آن، همواره عبارات خلاصه شده و شکلک هایی وجود داشتند تا احساسات و حالت های مختلف فرد را به شکلی خلاصه تر و سریع نوشته و به فرد مقابل انتقال دهند. در هر کشور، اصطلاحات مختلف خاص آن فرهنگ و قومیت نیز در گفتگو ها و گروه های اینترنتی به کار گرفته می شود. خندیدن یکی از این موارد است که ما ایرانی ها اغلب از عبارت “خخخخخخ” برای بیان آن استفاده می کنیم. کشورها و ملت های دیگر هم روش های خلاصه و سرراست خاص خود را برای بیان خنده در شبکه های اجتماعی دارند تا در کمترین زمان ممکن احساسات خود را منتقل کنند. روشی سریع که حتی به سویچ کردن به لیست ایموجی های گوشی نیز نیازی ندارد و به خوبی می تواند منظور را برساند!

در انگلیسی اغلب عبارتی همچون hahaha استفاده می شود و آمارها نشان میدهند بسیاری از افراد به جای استفاده از شکلک و ایموجی های لبخند، عبارت hahaha را بیشتر به کار می برند (به همان علت که حوصله سویچ کردن به لیست شکلک ها و بازگشت دوباره به کلید های صفحه کلید را ندارند!). در میان این تصاویر شاید نحوه بیان خندیدن در میان تایلندی ها از همه عجیب تر باشد که 555 را برای نشان دادن خندیدن استفاده می کنند! در واقع عدد 5 در تایلندی ha خوانده شده و نوشتن 555 در واقع همان hahaha است!

در ادامه می توانید لیستی از نحوه خندیدن در ملل مختلف را مشاهده کنید:

nnnnn

nnnnn.jpg1

nnnnn.jpg2

nnnnn.jpg3

nnnnn.jpg4

nnnnn.jpg5

nnnnn.jpg6

nnnnn.jpg7

nnnnn.jpg8

nnnnn.jpg9

nnnnn.jpg10

nnnnn.jpg11

nnnnn.jpg12

nnnnn.jpg13

nnnnn.jpg14