مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

لذت حرفه‌ای شدن را با کارت‌های گرافیک جدید AORUS تجربه کنید

گیگابایت جدیدترین کارت های گرافیک تحت برند AORUS خود را از سری GTX 10 معرفی کرد که شامل AORUS GTX 1080 Ti 11G،AORUS GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G ،AORUS GTX 1080 Xtreme Edition 8G و AORUS GTX 1070 8G می شود. مدل های Xtreme Edition دارای فرکانس بالاتر و قابلیت های پیشرفته تر برای دست یابی به بالاترین کارایی ممکن هستند.

برای خوره های سخت افزار و گیمینگ که به دنبال به نهایت رساندن کارایی در اجرای بازی ها هتسند، پل SLI جدید AORUS SLI HB پهنای باند در دسترس را برای اجرای هرچه روان تر و بهتر بازی ها دو برابر می کند. نتیجه آن خلق یک تجربه مطلوب از گیمینگ در وضوح 4K  و بالاتر با بکارگیری یک جفت کارت از همان مدل تحت پیکربندیway SLI ا-2 است. پل SLI  جدید در اندازه های با یک و دو شکاف توسعه فاصله، مجهز به نورپردازی RGB قابل شخصی سازی و هماهنگ سازی با کارت های AORUS GTX 1080 Ti و GTX 1080 عرضه می شود.

کارت های جدید AORUS GTX 1080 Ti،ا1080 و 1070 به راهکار خنک سازی درخشان WINDFORCE با طراحی پشته سازی شده مجهز هستند. با هدف دست یابی به دفع حرارت بهینه تر، تمامی اجزای داخلی حساس در برابر دمای بالا کارت توسط صفحه فلزی بزرگ و پدهای رسانای حرارت به حرارت گیر اصلی متصل هستند و خنک سازی می شوند. حرارت اضافی متساعد شده توسط پردازنده گرافیکی از طریق صفحه فلزی تعبیه شده در پشت آن دفع می شود.

فن های 100 میلی متری با طراحی  انحصاری در انتظار ثبت، در مقایسه با فن های 80 میلی متری معمولی  گردش هوای بیشتر و نرم تر را در سطح حرارت گیر ایجاد می کنند. طراحی اختصاصی کولر که بخش هایی از آن روی هم قرار گرفته اند و هم پوشانی دارند (به جای ساخت کولر حجیم تر)،  امکان تعبیه پوشش حرارت گیر بیشتر را فراهم نموده که نتیجه آن افزایش حداکثر تا 10 درصد توانایی خنک سازی بیشتر است.

کارت های AORUS با برخورداری از فناوری انحصاری به ثبت رسیده AORUS VR Link به خوبی برای فناوری واقعیت مجازی تجهیز شده اند تا انعطاف پذیرترین و مناسب ترین خروجی های تصویر را به منظور متصل نمودن تجهزات مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی ارائه کند. نتیجه آن امکان استفاده هم زمان از مانیتورهای مبتنی بر درگاه HDMI  و هدست های واقعیت مجازی بدون نیاز به جدا نمودن یکی از آنها و یا نیاز برای جابجایی کابل ها است. در هنگام راه اندازی مجدد سیستم کلیه دستگاه های متصل به خروجی های تصویر به طور خودکار شناسایی می شوند و به انجام هیچ گونه کار اضافی نیاز نیست.

از آنجایی که وسایل مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی نظیر هدست ها به متصل نمودن و جداسازی مکرر نیاز دارند، این کار می تواند ضمن خسته کننده بودن، نیازمند کابل کشی اضافی از پشت کیس به جلو آن است. کارت AORUS GTX 1080 Ti Xtreme Edition  دارای یک درگاه HDMI اضافی قابل دسترسی از طریق پنل جلویی کیس است که در ترکیب با دو درگاه HDMI تعبیه شده در پشت کارت، استفاده از وسایل واقعیت مجازی را تسهیل می بشد. The

نورپردازی قابل شخصی سازی RGB تعبیه شده بر روی کارت های AORUS دارای ظاهر گیمینگ خشن هستند که به شدت خودنمایی می کند. افزون بر آن مدل های Xtreme Edition دارای لوگو مجهز به نور زمینه RGB بر روی بک پلیت هستند که از هر زاویه به آن نگاه می کنید دیده می شود. گیمرها هیچ گونه محدودیتی در شخصی سازی نورپردازی ندارند و قادر به انتخاب از میان میلیون ها رنگ و جلوه های نمایشی مختلف در کنار امکان هماهنگ سازی نورپردازی با دیگر اجزا از طریق برنامه GIGABYTE RGB Fusion هستند. با بکارگیری قابلیت مزبور هر سیستم می تواند منحصر به فرد و متفاوت از دیگری باشد.

تقویت شده توسط مدار تغذیه با تعداد بیشتری فاز رگولاتور ولتاز، کارت های AORUS  توانایی اورکلاکینگ برتر را با بهره وری از انرژی بالاتر در کنار دمای پایین تر تضمین می کنند. همچنین استفاده از چوک ها و خازن های مرغوب تضمین بخش پایایی برتر برای طول عمر بیشتر است. پوشش خارجی برد PCB که در صنایع هوا و فضا بکار گرفته می شود از کارت و اجزای آن در برابر رطوبت، گرد و غبار و خوردگی ناشی از آلاینده های موجود در هوا محافظت می کند. تعبیه بک پلیت فلزی افزون بر بهبود ظاهر کارت، استحکام ساختار آن را تقویت می کند.

AORUS Graphics Engine یک برنامه کاربردی بازطراحی شده است که به گیمرها کنترل کامل بر کارت های گرافیک گیمینگ AORUS را می بخشد. از طریق واسط کاربری گرافیکی نوآورانه، می توان فرکانس ها، ولتاژ، پیکربندی فن، محدوده توان و نورپردازی کارت رابه آسانی کنترل کرد.

افزون بر کارت های معرفی شده از سری GeForce GTX 10، به زودی AORUS  کارت های سری AMD Radeon RX 500 خود را مجهز به راهکار خنک سازی اختصاصی مجهز به یک جفت فن نیز عرضه می کند. همچنین AORUS مدل های مجهز به خنک کننده مایع اوپن لوپ و کلوز لوپ نیز عرضه می کند. همچنین گیگابایت در ماه کارت های GTX 1080 و GTX 1060 خود را مجهز به حافظه ویدئویی سریعتر عرضه می کند.

منبع: شهرسخت افزار