مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قیمت و زمان عرضه کارت گرافیک دو هسته‎ای AMD Radeon Pro Duo افشا شد

XFX، از شرکای AMD، اغلب اوقات با محصولات جدید به توافقنامه عدم افشای همکاری یا‌‌ همان NDA پایبند نمی ماند و پیش از عرضه رسمی، تصاویر و جزئیاتی از محصولات آتی خود را منتشر می‌کند. در تازه‌ترین آن‌ها این کمپانی تصاویر و جزئیاتی از کارت XFX AMD Radeon Pro Duo را منتشر شده است. طبق اطلاعات جدید، فرکانس هسته این کارت 1000 مگاهرتز است.

AMD ماه میلادی گذشته از ککارت دو هسته‌ای Radeon Pro Duo پرده برداشت اما تاکنون جزئیات دقیقی از آن ارائه نکرده است. با این حال طبق اطلاعات غیر رسمی، فرکانس هسته این کارت 50 مگاهرتز پایین‌تر از Fury X و 1000 مگاهرتز است. فرکانس حافظه HBM این کارت‌‌ همان 500 مگاهرتز (فرکانس موثر 1000 مگاهرتز) باقی خواهند ماند. این کارت با برخورداری از دو تراشه Fiji در مجموع دارای 8192 پردازنده جریانی، 512 واحد آدرس دهی بافت و 128 واحد ROP است.

وب سایت اسپانیایی که اطلاعات مورد اشاره را منتشر کرده، قیمت این کارت را 1696 یورو و زمان آغاز فروش آن را 26 آوریل اعلام کرده است. با توجه به نزدیک بودن پردازنده‌های گرافیکی برپایه معماری Polaris استقبال نه چندان خوب از کارت‌های دو هسته‌ای در کنار عوامل دیگری چون قیمت بالا، پیش بینی می‌شود کارت AMD Radeon Pro Duo در حجم محدودی تولید شود.

منبع: شهرسخت افزار